XAU/USD پس از گزارش  CPI ایالات متحده به بالاترین سطح چند ماهه خود رسید

به دنبال انتشار ارقام تورم که کمتر از انتظارات بود، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به شدت افزایش یافت و به بالاترین سطح چند ماهه خود رسید، البته فعلاً در آستانه نشست FOMC قیمت طلا رنج شده است.

 قیمت طلا صبح سه‌شنبه اندکی افزایش یافت و پس از انتشار ارقام تورم ایالات متحده به بالاترین قیمت پنج ماهه گذشته رسید.  XAU/USD در حال حاضر در محدوده قیمتی 1809 دلار قرار دارد و از نظر تکنیکال به افزایش خود ادامه خواهد داد.

اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه نوامبر 0.1 درصد افزایش یافت. این رقم بسیار کمتر از انتظار 0.3 درصدی و افزایش 0.4% ثبت شده در ماه قبل بود. علاوه بر این، نرخ تورم سالانه از 7.7 درصد در اکتبر به 7.1 درصد کاهش یافته است که باز هم از برآوردها کمتر بود. علاوه بر این، CPI اصلی، که شامل قیمت‌ مواد غذایی و انرژی نمی‌شود، در نوامبر به 0.2 درصد کاهش یافت و از 6.3 درصد در اکتبر به 6 درصد رسید.

 پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش موضع انقباضی فدرال رزرو، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالت متحده را به همراه قیمت دلار آمریکا پایین می‌آورد که به نفع قیمت طلا است.

 درصورتی که فدرال رزرو سیاست انقباضی خود را کاهش دهد، منجر به سقوط  بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده خواهد شد. این به نوبه خود، دلار آمریکا را به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ژوئن می‌کشاند و عاملی کلیدی برای افزایش قیمت طلا در برابر دلار آمریکا می‌شود. با این حال، خریداران طلا فعلاً منتظر شفافیت بیشتر در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستد، زیرا روند افزایش نرخ بهره تعیین‌کننده قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *