تحلیل بنیادین طلا 2023/07/31

در هفته جاری بازار طلا تشنه اطلاعاتی خواهد بود که به شفافیت موضع سیاست پولی باز فدرال رزرو با داده‌های اقتصادی ناامیدکننده که از قیمت‌های بالاتر حمایت می‌کند، منجربه افزایش قیمت طلا شود .
در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ارزش طلا در کوتاه مدت را ندارند، برخی گفته اند که این سوگیری رو به افزایش است زیرا انتظار می رود موضع سیاست پولی فدرال رزرو باعث تضعیف اقتصاد شود. با نزدیک شدن به آخر هفته، بازار طلا به بالای 1950 دلار در هر اونس بازگشته است، حتی با وجود کاهش اندک هر اونس طلا آخرین بار با 0.3 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته، 1958.80 دلار معامله شد.

در مقایسه، نقره در هفته گذشته شاهد مبارزه بزرگ تری بوده است زیرا قیمت ها توانسته اند حمایت را بالای 24.25 دلار در هر اونس نگه دارند. آتی نقره سپتامبر آخرین بار با 1.6 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته با 24.45 دلار در هر اونس معامله شد.

کوین گریدی، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که انتظار دارد قیمت طلا در واکنش به داده‌های ضعیف‌تر، بالاترین محدوده فعلی خود را آزمایش کند. وی افزود: در حالی که روند اخبار بد امریکا می تواند طلا را به سمت بالاتری سوق دهد، حتی کوچکترین نشانه ای ازوضعیت نامناسب امریکا نیز حامی قیمت طلا خواهد بود.
در حالی که گزارش‌های اقتصادی مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند خود را در آن غرق کنند، رویداد اصلی روز جمعه با انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات متحده در ژوئیه خواهد بود.
“هر نقطه داده ایالات متحده که به جلو حرکت می کند به عنوان یک قطعه کلیدی عمل می کند که تعیین می کند آیا فدرال رزرو برای آخرین بار در سال 2023 نرخ ها را افزایش می دهد یا خیر. اوتونوگا گفت: تنها 37 درصد تا نوامبر، گاوهای نر طلا در موقعیت راحت باقی می مانند. “مسیر کمترین مقاومت برای طلا به شمال با گزارش مشاغل ناامیدکننده در هفته آینده به طور بالقوه مسیر بازگشت به 1985 دلار را باز می کند. شکست محکم بالای این نقطه می تواند درها را به سمت سطح روانی 2000 دلار باز کند.”
برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که همراه با بهره مندی از تغییر اجتناب ناپذیر در سیاست پولی، که دلار آمریکا را تضعیف می کند، داده های اقتصادی ضعیف تر نیز ترس از رکود بالقوه را افزایش می دهد و از جذابیت پناهگاه امن طلا حمایت می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *