تحلیل طلا و نقره 2023/08/08

قیمت طلا و نقره در هفته گذشته کاهش یافت که تحت تاثیر افزایش اخیر بازدهی واقعی دلار آمریکا تضعیف شد
هفته آینده، گزارش تورم ژوئیه ایالات متحده توجهات را به خود جلب می کند زیرا می تواند باعث نوسانات قابل توجهی شود
این مقاله سطوح فنی کلیدی برای XAU/USD و XAG/USD را مورد بحث قرار می‌دهد که ارزش توجه به آن‌ها را در جلسات آینده دارد.
طلا (XAU/USD) و نقره (XAG/USD) در هفته گذشته با کاهش اندک به پایان رسیدند، علیرغم اینکه در روز جمعه در پی انتشار داده های بازار کار آمریکا ملایم تر از حد انتظار بود. در طرح کلان، قیمت‌ها از اواخر جولای، زمانی که هر دو دارایی به بهبودی نوپای پایان دادند و به دنبال افزایش چشمگیر دلار آمریکا و نرخ‌های واقعی، دو باد مخالف کلیدی برای فلزات گرانبها، شروع به عقب‌نشینی کردند، پایین مانده است.

با افزایش بازدهی خزانه داری در سراسر منحنی و افزایش ارزش دلار آمریکا، XAU/USD و XAG/USD برای از سرگیری بازگشت و پیشروی پایدار خود با مشکل مواجه خواهند شد، اما اگر داده های دریافتی ایالات متحده به طور مطلوب تکامل یابد و پیشرفت در مبارزه نشان دهد، وضعیت ممکن است تغییر کند. افزایش فشار قیمت در کشور به همین دلیل، به معامله‌گران توصیه می‌شود در کوتاه‌مدت تقویم اقتصادی ایالات متحده را به دقت رصد کنند.

با نگاهی به آینده کاتالیزورهای بالقوه نوسانات در هفته آینده، آخرین گزارش تورم که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود، احتمالا تاثیرگذارترین رویداد برای بازارها خواهد بود. این ارزیابی بر این فرض استوار است که دسته جدید اعداد CPI می‌تواند در گام‌های بعدی فدرال رزرو کلیدی باشد، بنابراین سوگیری معاملاتی کوتاه‌مدت برای دارایی‌های حساس به چشم‌انداز سیاست پولی را تعیین می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *