با افزایش PMI خدمات ایالت متحده به 53.9 درصد در ماه ژوئن، فروش طلا افزایش یافت 2023/07/07

پس از آخرین داده‌های موسسه مدیریت عرضه (ISM) که نشان داد فعالیت در بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است، فروش در بازار طلا بیشتر شد.

 در روز پنج‌شنبه، ISM اعلام کرد که شاخص مدیران خرید ایالت متحده، بخش خدمات در ماه گذشته به 53.9 درصد افزایش یافته است، که نسبت به 50.3 درصد در ماه می و برآورد اکثر اقتصاددانان که انتظار افزایش یک درصدی به 51.3% را داشتند، بسیار بیشتر است.

 گزارش بالای 50 درصد در چنین شاخص‌هایی نشان دهنده رشد اقتصادی است و بالعکس. هر چه یک شاخص بالاتر یا کمتر از 50 درصد باشد، نرخ تغییر بیشتر یا کمتر است.

 فعالیت اقتصادی ایالت متحده در بخش خدمات در ژوئن برای ششمین ماه متوالی گسترش یافت و این بخش در 36 ماه از 37 ماه گذشته رشد داشته است و کاهش تنها در دسامبر سال گذشته مشاهده شده است.

 بازار طلا پس از انتشار آمار مشاغل قوی‌تر از حد انتظار در روز پنجشنبه، شاهد فروش شدیدی بود و فشار نزولی پس از انتشار PMI خدمات ادامه یافت.

 طلا 20 دقیقه قبل از انتشار PMI پس از سقوط به 1902.70 دلار، توانست به 1949.19 دلار بازگردد. اما طلا پس از انتشار آمار قوی در بخش خدمات ایالات متحده، مسیر نزولی خود را از سر گرفت و آخرین بار در محدوده قیمتی 1915 معامله شد.

 آنتونی نیوز، رئیس کمیته بررسی کسب و کار خدمات ISM گفت: «نرخ رشد بخش خدمات افزایش یافته است. این امر بیشتر به دلیل افزایش فعالیت‌های تجاری، سفارشات جدید و اشتغال است.

 با نگاهی به اجزای این گزارش، شاخص فعالیت تجاری به 59.2 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص سفارش‌های جدید به 55.5 درصد رسید و نسبت به 52.9 درصد قبلی افزایش یافت.

 بازار کار نیز در ماه ژوئن با افزایش مجدد شاخص اشتغال به  53.1 درصد نسبت به 49.2 درصد در ماه می، قوی بود.

 این گزارش همچنین به کاهش فشارهای تورمی اشاره کرد، زیرا شاخص قیمت‌ها نسبت به 56.2 درصد در ماه می به 54.1 درصد کاهش یافت.

در کل شرایط تجاری پایدار است. با این حال، آنها نسبت به تورم و چشم‌انداز اقتصادی آینده محتاط هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *