قیمت نفت

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت اما در محدوده قیمتی نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه ثابت ماند زیرا نگرانی‌ها نسبت به اقدامات قرنطینه جدید COVID-19 در شانگهای نگرانی‌هایی مبنی بر این به وجود آورد که تقاضا بزرگترین مصرف کننده نفت، چین کاهش یابد.

 بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت   06:47 به وقت گرینویچ با 33 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 122.74 دلار در هر بشکه رسید.

 قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه جولای با 29 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 121.22 دلار در هر بشکه رسید و در روز پنجشنبه 0.5 درصد دیگر کاهش یافت.

 با این حال، در کل قیمت نفت در دو ماه گذشته افزایشی بوده و به اوج 14 ساله رسیده است.

 شانگهای و پکن روز پنجشنبه مجدداً به شرایط اضطراری ناشی از کووید19 بازگشتند. بخش‌هایی از شانگهای محدودیت‌های قرنطینه جدیدی اعمال کردند و آزمایش انبوه را برای میلیون‌ها ساکن اعلام کرده است.

 مدهوی گفت: «ما با لغو محدودیت‌ها در شانگهای و پکن تازه شروع به خوش‌بینی نسبت به تقاضای چین کرده بودیم، ولی آخرین اقدام چین برای قرنطینه مناطق خاصی در شانگهای برای آزمایش‌های انبوه یادآور این شد که هیچ تغییری در سیاست چین برای کووید-19 ایجاد نشده است. 

 اگر چین به محدودیت‌ها ادامه دهد، ممکن است فعالیت اقتصادی این کشور تحت تأثیر قرار گیرد.»

 واردات نفت خام چین در ماه می تقریباً 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. اما قرنطینه‌های COVID-19 و کندی اقتصاد بر تقاضای سوخت در ماه گذشته تأثیر گذاشت.

 اوج تقاضا ایالات متحده برای نفت تابستان است، که همچنان منجر به افزایش قیمت نفت خام شده است.

در فصل تابستان ایالات متحده شاهد افزایش بی‌سابقه در مصرف بنزین و گازوئیل میشود، اگرچه به نظر میرسد به خاطر آسیب پذیری بازار نسبت به اختلال در عرضه و نگرانی در مورد کاهش شدید تقاضا، تابستان امسال مانند سال‌های قبل نباشد، ایالات متحده و سایر کشورها یک سری از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده‌اند، اما اینها تأثیر محدودی داشته و عرضه جهانی نفت خام بسیار کند افزایش یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *