کاهش شدید قیمت طلا در حالی که داده‌های اقتصادی ایالت متحده، موضع انقباضی فدرال رزرو را تشدید می‌کند 2023/05/19

در طول یک هفته قیمت طلا از 2020 دلار در هر اونس به پایین‌ترین سطح 1954.40 دلار رسید. کاهش نزدیک به 70 دلاری ناشی از فشار فروش در روز سه‌شنبه است. در حال حاضر حرکت صعودی کوتاه مدت قیمت طلا کاهش یافته است و می‌تواند نشان دهنده شکل‌گیری روند نزولی باشد.

 کاهش اخیر قیمت طلا ناشی از اظهارات مقامات فدرال رزرو است که نشان می‌دهد سیاست پولی انقباضی شدیدتر از آن است که قبلاً تصور می‌شد.  دیروز آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت: «خیلی زود است که بخواهیم در مورد کاهش نرخ بهره صحبت کنیم.» موضع سایر مقامات فدرال رزرو نیز انقباضی بود، مانند لورتا مستر، رئیس فدرال کلیولند که گفت: «نرخ بهره هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که بتواند ثابت بماند.»

 داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است و به بهبودی خود پس از همه‌گیری ویروس کرونا ادامه می‌دهد. فدرال رزرو فیلادلفیا اعلام کرد که فعالیت‌های تولیدی همچنان در حال کاهش است و در ماه می به منفی 10.4 رسیده، اما از ماه آوریل بهبود یافته است.

 اظهارات مقامات فدرال رزرو همراه با داده‌های اقتصادی اخیر به طور چشمگیری بر احتمال آن که فدرال رزرو در نشست بعدی FOMC که در 24 ژوئن آغاز می‌شود، نرخ بهره را افزایش دهد، افزوده است. احتمال اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در ماه آینده متوقف کند از 89.3 درصد در یک هفته قبل به 58.6 درصد کاهش یافته است و احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد، از 10.7 درصد در هفته گذشته به 41.4 درصد افزایش یافته است.

 این عوامل به شدت از قیمت دلار آمریکا حمایت کرد و شاخص دلار از 4 مه 3 درصد افزایش یافت. در 4 می، شاخص دلار به 100.50 رسیده بود و در حال حاضر پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 103.65، در 103.30 ثابت است و از آنجایی که بین طلا و دلار یک همبستگی منفی وجود دارد، قدرت دلار، قیمت طلا را کاهش می‌دهد. اکنون قیمت طلا در محدوده قیمتی 1964.14 رنج است.

 با آرزوی معاملات موفق برای شما عزیزان….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *