چرا سرمایه گذاری طلا نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت است

 طلا و ارزهای دیجیتال اغلب با هم مقایسه می‌شوند. اما طلا دارایی است که می‌توانید آن را نگه داری کنید و در بلندمدت از افزایش ارزش این فلزگرانبها سود ببرید اما نگه داری ارزهای دیجیتال ریسک بسیار بالایی دارد و هر روز در نوسان می‌باشد.

  • تقاضا برای طلا گسترده‌تر است
  • عرضه طلا نیز بسیط‌‌تر است
  • سرمایه‌گذاری رمزارزها تاکنون بیشتر شبیه سفته بازی بوده است
  • طلا بارها و بارها، از جمله در زمان تورم بالا، خود را به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاری ثابت کرده است.

به طور خلاصه، کریپتوها جایگزین طلا نیستند.

نقاط مختلف جهان متقاضی خرید طلا هستند

 طلا تقریباً با هر دارایی دیگری متفاوت است زیرا به طرق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرمایه گذاران و بانک‌های مرکزی طلا را ذخیره می‌کنند تا بازدهی داشته باشند و از ثروت خود محافظت کنند.  ساخت جواهرات بخش عمده‌ای از تقاضای طلا را تشکیل می‌دهند.  طلا همچنین یکی از اجزای کلیدی وسایل الکترونیکی از تلفن همراه گرفته تا تلویزیون می‌باشد.

 از آنجایی که طلا کاربردهای متعددی دارد، قیمت آن می‌تواند پایدار‌تر از قیمت بسیاری از دارایی‌های دیگر باشد. زمانی که بازارهای مالی تحت فشار هستند، سرمایه گذاران طلا را ​​به عنوان دارایی می‌خرند و زمانی که شرایط اقتصادی مساعد باشد، مصرف کنندگان طلا را به عنوان زیورآلات یا برای ساخت لوازم الکترونیکی خریداری می‌کنند.

تقاضا برای ارزها دیجیتال نسبت به طلا کمتر است

 در اینجا ما وقتی در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم، به بیت‌کوین اشاره داریم، زیرا این رمزارز دارای بیشترین ارزش بازار در بین تمام ارزهای دیجیتال است.

 تقاضا برای ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به سرمایه‌گذاران محدود می‌شود

 برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که از نظر سرمایه‌گذاران معامله کریپتو مخاطره‌آمیز است و ریسک و بازدهی بالایی دارد. ارزهای دیجیتال می‌توانند نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کنند. به عنوان مثال، قیمت بیت‌کوین طی سال گذشته هم با افزایش و هم کاهش شدیدی مواجه شده است.

تنوع در تولید طلا

 طلا در سراسر جهان استخراج می‌شود و هیچ قاره‌ای بیش از 30 درصد از تولید جهانی را تشکیل نمی‌دهد.

 وزارت خزانه داری ایالات متحده بزرگترین دارنده طلا شناخته شده است، اما تنها 4 درصد از کل طلای استخراج شده را در اختیار دارد.  تقریباً 50 درصد از موجودی طلا سراسر جهان در جواهرات به کار رفته است، در حالی که بیش از 20 درصد آن به عنوان شمش و سکه در اختیار سرمایه گذاران است.

 توان محاسباتی و مالکیت ارزهای دیجیتال

 مالکیت بیت کوین بسیار متمرکز است، فقط 2 درصد از دارندگان بیت‌کوین، صاحب 95 درصد از کل بیت‌کوین‌های موجود هستند.

سرمایه‌گذاری طلا و بیت‌کوین متفاوت است

قیمت طلا تحت تاثیر بازارهای سهام عمل نمی‌کند، اما بازار سهام تاثیر بسزایی بر ارزش ارزهای دیجیتال دارد. برای مثال، از نوامبر 2021 تا مه 2022، زمانی که شاخص S&P 500 و نزدک هر دو کاهش یافتند، قیمت طلا ثابت ماند اما قیمت بیت کوین بیش از نصف شد.

 از آنجایی که رمزارزها بسیار پر نوسان‌تر از طلا هستند، تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از افزودن طلا به پرتفوی خود سود می‌برند و با این کار می‌توانند ریسک‌های کلی صندوق سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و بازده بلندمدت را افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *