پیش‌فروش نفت و افزایش تقاضا برای خرید

  • ارزش سهام ایالات متحده پس از داده‌های تولید ناخالص داخلی به بالاترین حد خود رسیده است.
  • کاهش قیمت دلار و ذخایر کم نفتی آمریکا باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

به دنبال واکنش مثبت بازار‌ها، نفت در یک هفته به طور قابل توجهی ارزشمند شده است. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید نفت شاهد کاهش عرضه نفت خواهیم بود.

معاملات آتی نیویورک در روز پنجشنبه با افزایش 1.7 درصدی سهام به بالاترین سطح خود رسید. با توجه به این که پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم اشتباه بود، هزینه‌ خانوارها بیشترین افزایش را داشته و باعث تقاضای بیشتر نفت و سایر کالاها شد. همچنین قیمت نفت به دلار بستگی دارد‌، و با کاهش قیمت دلار، تقاضا برای نفت و کالا‌های وابسته به دلار بیشتر می‌شود.

قیمت نفت در ماه جولای نوسان داشته و با تولید جدید اوپک پلاس و افزایش ویروس کووید۱۹، تحت فشار قرار گرفته و برای بار دوم در ماه اکتبر افت قیمت داشت. در حالی که نوع سریع ویروس کرونای دلتا باعث افزایش محدودیت‌ها در برخی مناطق شده، انتظار می‌رود وضعیت بازار جهانی تا پایان سال کساد شود.

قیمت‌ها

  • قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در ماه سپتامبر 1.23 دلار افزایش یافت و به بشکه‌ای 73.62 دلار رسید.
  • قیمت برنت که روز جمعه منقضی می‌شود، در بورس ICE Futures Europe در پایان معاملات برای ماه سپتامبر 1.31 دلار افزایش یافت و در نهایت به 76.05 دلار رسید.

سرمایه گذاران منتظرند صنعت نفت آمریکا درآمد این هفته را گزارش دهد و شرکت‌ها بر بازده سهامداران متمرکز شده‌اند زیرا افزایش قیمت نفت می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *