پیش‌بینی گزارش اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده 2023/05/05

  • انتظار می‌رود گزارش اشتغال غیرکشاورزی نشان دهد اشتغال ایالات متحده در ماه آوریل 179000 افزایش یابد.
  • قیمت دلار آمریکا می‌تواند به تورم دستمزد یعنی میانگین درآمد ساعتی واکنش نشان دهد.
  • به احتمال زیاد اداره آمار کار نرخ بیکاری 3.5 درصدی را در ماه آوریل گزارش خواهد کرد.

 داده‌های اشتغال غیرکشاورزی (NFP) توسط اداره آمار کار (BLS) امروز در ساعت 16:00 به وقت تهران منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود انتشار NFP افزایش 179,000 شغل را در آوریل نشان دهد که نسبت به افزایش 236,000 ثبت شده در ماه مارس کمتر است، در این صورت قیمت طلا افزایش می‌یابد.

از آنجایی که گزارش اشتغال آوریل تأثیر بالقوه‌ای بر چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو دارد، می‌تواند روند بازار را دچار تغییر کند.

  جروم پاول، رئیس FOMC، در مورد شرایط بازار کار در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، خاطرنشان کرد که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد عرضه و تقاضا به تعادل بهتری بازمی‌گردند. پاول افزود: «هیچ وعده‌ای وجود ندارد، اما این امکان وجود دارد که ما بتوانیم به تضعیف بازار کار بدون افزایش بیکاری ادامه دهیم.»

از گزارش اشتغال غیرکشاورزی امروز چه انتظاری داشته باشیم؟

انتظارات مبنی بر این است که اقتصاد ایالت متحده در طول ماه آوریل 179 هزار شغل ایجاد کرده باشد که نسبت به رشد بالاتر از انتظار 236 هزار شغل در ماه مارس کمتر است. انتظار می‌رود نرخ بیکاری در چهارمین ماه سال جاری بدون تغییر در 3.5 درصد باقی بماند.

 سرمایه‌گذاران همچنین به میانگین درآمد ساعتی که پیش‌بینی می‌شود سالانه 4.2 درصد ثابت بماند و به میزان مشارکت نیروی کار توجه زیادی خواهند داشت.

 تحلیلگران انتظار دارند که رشد اشتغال در ابتدای سه ماهه دوم کاهش یابد، امسال بازار کار به مرور زمان اندکی کاهش یافته اما شکست ناگهانی نداشته است و انتظار می‌رود همین روند در گزارش اشتغال آوریل نیز در جریان باشد، بعید است امروز با یک رقم بسیار کمتر از حد انتظار غافلگیر شویم.  در ماه مارس، اشتغال غیرکشاورزی 236 هزار افزایش یافت که کمترین افزایش از دسامبر 2020 می‌باشد.

 گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی فوریه ایالات متحده چه زمانی منتشر می‌شود و چگونه می‌تواند بر قیمت‌ دلار آمریکا تأثیر بگذارد؟

 گزارش اشتغال غیرکشاورزی امروز 5 می در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ (16:00 به وقت تهران) منتشر می‌شود. با توجه به اینکه قیمت دلار آمریکا در برابر یورو پس از نشست بانک‌های مرکزی نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک سال اخیر معامله می‌شود، فعالان بازار بر گزارش اشتغال غیرکشاورزی تمرکز کرده‌اند تا ببینند آیا جفت ارز EUR/USD به رشد خود ادامه می‌دهد یا خیر.

تاثیر اشتغال غیر کشاورزی بر سیاست پولی فدرال رزرو

در حال حاضر احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن کمتر از 5٪ است.

 در صورتی که گزارش NFP نشان دهد که اشتغال ایالت متحده بیش از حد انتظار افزایش یافته و تورم دستمزد بالا باقی مانده است، فعالان بازار می‌توانند احتمال یک افزایش 0.25 درصدی دیگر نرخ بهره را در نشست ژوئن فدرال رزرو داشته باشند.

 از سوی دیگر، گزارش کمتر از انتظار NFP، توقف در چرخه انقباضی فدرال رزرو را تایید خواهد کرد و حتی انتظارات برای کاهش نرخ در اواخر سال را تقویت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *