پیش‌بینی قیمت طلا پیش از داده‌های CPI و تصمیم فدرال رزرو برای سیاست پولی 2023/06/13

داده‌های تورم ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای سیاست پولی مسیر قیمت طلا را تعیین خواهد کرد، در حال حاضر قیمت طلا در آستانه انتشار داده‌ها رنج است، اگر گزارش تورم کمتر از انتظار معاملگران باشد سیگنالی برای توقف چرخه انقباضی و افزایش قیمت طلا است.

 بررسی اجمالی

 قیمت طلا روز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت و خریداران خارجی را به سمت خود جذب کرد. با این حال، اکنون طلا در محدوده رنجی معامله می‌شود، زیرا معامله‌گران مشتاقانه منتظر انتشار داده‌های تورم ایالات متحده در اواخر روز و تصمیم سیاسی فدرال رزرو برای روز چهارشنبه هستند.

 ارزش دلار آمریکا 0.2 درصد کاهش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران بین المللی افزایش داد. با کاهش ارزش دلار، طلا به عنوان پوششی در برابر تورم جذاب‌تر می‌شود. با این وجود، اگر نرخ‌ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، و نرخ بهره برای برای مبارزه با فشارهای قیمتی افزایش بیشتری یابد، می‌تواند از جذابیت دارایی بدون بازده بکاهد.

قیمت طلا به کجا می‌رسد؟

 تمرکز فعالان بازار در حال حاضر بر گزارش آتی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) و نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است. اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه می نشان‌دهنده کاهش جزئی تورم نسبت به سال گذشته باشد، انتظار می‌رود CPI سالانه از از  4.9 درصد ماه قبل به 4.1 درصد برسد. پیش‌بینی می‌شود افزایش ماهانه CPI نسبت به 0.4 درصد ماه آوریل، 0.2 درصد باشد.

 معامله‌گران در انتظار افزایش قیمت طلا هستند

 معامله‌گران به دقت رویدادهای پیش‌رو را رصد می‌کنند تا مسیر روشن‌تری را در مورد قیمت طلا به دست آورند. CPI و تصمیم سیاست فدرال رزرو پتانسیل ایجاد حرکات قابل توجه در بازار را دارد.

نرخ بهره

اگر فدرال رزرو طبق انتظارات عمل کند و در افزایش نرخ بهره یک‌ وقفه ایجاد کند، قیمت طلا ممکن است به روند رنج خود ادامه دهد. با این حال، موضع انقباضی فدرال رزرو می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه قیمت طلا شود، در حالی که عدم قاطعیت اعضای فدرال رزرو در مورد ادامه سیاست انقباضی ممکن است باعث افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

بانک مرکزی اروپا نیز قرار است تصمیم خود را در مورد نرخ بهره روز پنجشنبه اعلام کند، انتظار می‌رود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد. بانک ژاپن نرخ بهره خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود که سیاست فوق‌العاده انبساطی خود را حفظ کند.

 در نتیجه، قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف دلار آمریکا و پیش‌بینی‌های مربوط به داده‌های تورم آتی ایالات متحده و تصمیم سیاست فدرال رزرو قرار دارد. در حالی که بازار منتظر این رویدادهای مهم برای سوگیری است، عدم وجود سیگنال واضح برای به حرکت در آوردن قیمت طلا، به بلاتکلیفی در بازار می‌افزاید. معامله‌گران نتیجه گزارش CPI و تصمیم فدرال رزرو برای تعیین جهت قیمت طلا را به دقت زیر نظر خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال

در حال حاضر طلا در محدوده قیمتی 1962.5 معامله می‌شود اخبار پیش رو می‌تواند منجر به ورود قوی خریداران شود و قیمت این فلز گرانبها را به 1992.24 دلار افزایش دهد. اگر روند صعودی کوتاه مدت ادامه یابد می‌توانیم‌ انتظار افزایش قیمت طلا به سمت 2052 دلار را داشته باشیم.

 و برعکس اگر نتیجه داده‌ها منجر به شکل‌گیری روند نزولی در قیمت طلا شود، افزایش فروش می‌تواند قیمت فلز زرد  تا 1917.41 دلار کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *