پس از گزارش PMI قیمت طلا به سطح مقاومت 1800 دلار نزدیک شد

بازار طلا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و قصد دارد هفته را صعودی به پایان برساند، زیرا ترس از رکود اقتصادی همچنان در حال افزایش است و داده‌های PMI حاکی از کاهش تولید و خدمات است.

 روز جمعه، طبق گزارش PMI، فعالیت در بخش تولید و صنایع خدماتی تقریبا ضعیف‌تر از حد انتظار بود. در این گزارش آمده است که  PMI تولید از 47.7 در نوامبر به 46.2 کاهش یافته است. بر اساس برآوردهای قبلی، اقتصاددانان انتظار داشتند PMI تولید بدون تغییر باقی بماند.

 در همین حال، فعالیت در بخش خدمات نیز کاهش یافت و از 46.2 در ماه نوامبر به 44.4 رسید، در حالی که اقتصاددانان انتظار 46.5 را داشتند.

 این گزارش خاطرنشان کرد که فعالیت اقتصادی به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش نرخ بهره به پایین‌ترین سطح خود از ماه می 2020 کاهش یافته است.

 در چنین شاخص‌هایی رقم بالای 50 به عنوان نشانه‌ای از رشد اقتصادی تلقی می‌شود و بالعکس رقم زیر 50 نشانه رکود اقتصادی است.

همانطور که مشاهده میکنید ارقام بالا زیر 50 است و رکود اقتصادی تا حدی به نفع قیمت طلا می‌باشد و باعث کاهش تورم نیز می‌شود.

 داده‌های PMI نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌ بهره توسط فدرال رزرو تأثیر مطلوبی بر تورم دارد، اما هزینه‌های اقتصادی در حال افزایش است، در نتیجه احتمال رکود افزایش می‌یابند.

 در آستانه گزارشPMI  خرید در بازار طلا به طور قابل توجهی افزایش یافت و قیمت طلا به 1800 دلار در هر اونس نزدیک شد. در واقع قیمت هر اونس طلا با 0.55 درصد افزایش به 1797.70 دلار رسید اما نتوانست سطح مقاومت 1800 را بشکند و در حال حاضر در محدوده قیمتی 1786 معامله می‌شود.

 تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده در حدود 1.5٪ است، این اطلاعات همچنین نشان دهنده ضعف در بازار کار ایالات متحده می‌باشد.

 رشد مشاغل تا حدی کاهش یافته است، زیرا در زمان تقاضا کمتر از جانب مشتریان، شرکت‌ها در بخش تولید و خدمات رویکرد بسیار محتاطانه‌تری برای استخدام دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *