پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا از توقف قریب الوقوع افزایش نرخ بهره خبر داد، قیمت طلا جهش یافت 2023/03/23

فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد، پس از آن قیمت طلا افزایش یافت، بازدهی خزانه داری کاهش یافت، و ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در هفت هفته گذشته رسید.

 روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا طبق انتظارات رویکرد انقباضی خود را برای مهار تورم در بیانیه سیاستی خود کاهش داد و نشان داد که پایان افزایش نرخ بهره نزدیک است، قیمت طلا افزایش یافت.

 قیمت هر اونس طلا با 1.7 درصد افزایش به 1973.52 دلار رسید. پیش از نتیجه نشست فدرال رزرو، طلا در محدوده قیمتی 1949.60 دلار معامله می‌شد.

 فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد، اما نشان داد در آستانه توقف افزایش نرخ بهره در میان آشفتگی‌های اخیر در بازارهای مالی است.

 البته در کنفرانس مطبوعاتی پس از آن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی انتظار کاهش نرخ بهره را در سال 2023 ندارد.

 فدرال رزرو باید ریسک‌های تورم و ثبات اقتصادی را متعادل کند، که هر دو عواملی هستند که می‌توانند تقاضا برای خرید طلا را افزایش دهند.

قیمت طلا تا کنون در این ماه بیش از 7 درصد صعود کرده است و به دلیل نگرانی‌های پیرامون صنعت بانکداری و مالی که عمدتاً ناشی از نرخ‌های بالاتر بوده است، به بالای 2000 دلار رسید.

از آنجایی که سخت‌تر شدن شرایط مالی مانع برای افزایش بیشتر نرخ بهره است، سوال اینجاست که آیا طلا می‌تواند با نرخ‌های کوتاه‌مدت 5 درصد از بالاترین سطح هفته گذشته خود عبور کند.

 طلا اغلب به عنوان یک ذخیره ارزش و بهشت امن سرمایه‌گذاری در زمان بی ثباتی مالی از نرخ‌های بهره پایین‌تر سود می‌برد زیرا بازدهی ندارد.

 بازدهی خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت، قیمت دلار به پایین‌ترین حد خود در نزدیک به هفت هفته گذشته رسید و فلزات گرانبها را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

 در این میان قیمت نقره با 2.6 درصد افزایش به 22.97 دلار در هر اونس، پلاتین با 1.5 درصد افزایش به 982.86 دلار و پالادیوم با 3.6 درصد افزایش به 1438.45 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *