نوسانات بازار طلا 2023/06/07

  در حال حاضر، به نظر می‌رسد که نقش اصلی طلا حفظ ثروت است.

 در حال حاضر طلا در تلاش است تا مجدداً به مرز 2000 دلار بازگردد، اما انگار برای این کار به یک محرک جدید نیاز دارد.

محدوده قیمتی 1950 دلار سطح حمایت قوی است که مانع کاهش قابل توجه قیمت طلا می‌شود. از آنجایی که بازار طلا به طور عمده رنج است و حجم معاملات پایین می‌باشد، نشان می‌دهد که ریسک‌پذیری معاملگران افزایش یافته، این امر به نفع بازار سهام است.

اگر طلا موفق شود از سطح مقاومت 2000 دلار عبور کند، ممکن است شاهد حرکت قیمت این فلز گرانبها به سمت 2050 دلار باشیم. در مورد چشم‌انداز بلند مدت، باید بگویم محدوده قیمتی 2050 دلار سطح مقاومت قوی است که به راحتی نمی‌تواند شکسته شود با این حال، فراتر رفتن از این سطح به طور بالقوه می‌تواند قیمت طلا را به سمت 2100 دلار افزایش دهد. در این صورت بازار طلا توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

 برعکس، اگر قیمت طلا به زیر سطح 1950 دلار سقوط کند، ممکن است به راحتی به محدوده قیمتی 1900 دلار بازگردد. البته لازم به ذکر است کاهش قابل توجه قیمت طلا، خریدارانی را که منتظرند تا در کف قیمت شروع به سرمایه‌گذاری کنند را به خود جلب می‌کند، البته در شرایط فعلی کاهش شدید قیمت طلا بعید به نظر می‌رسد. حتی اگر در کوتاه مدت قیمت طلا نوسان داشته باشد و کاهش یابد، در بلند مدت قیمت این فلز گرانبها همیشه صعودی بوده است. همچنین افزایش بلاتکلیفی اقتصادی در شرایط جوی کنونی ممکن است باعث افزایش قابل توجه قیمت طلا شود.

 به هرحال سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید محتاطانه عمل کنند.

 زمانی که نوسانات بازار بالا است پیش‌بینی قیمت سخت می‌شود بنابراین بهتر است از انجام معاملات با حجم بالا خودداری کنید. مسیر آینده بازار طلا به عوامل متعددی بستگی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به ریسک‌پذیری جهانی اشاره کرد.

با وجود بلاتکلیفی حاکم بر بازار، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید با دقت قدم بردارند و تصمیمات حساب شده‌ای اتخاذ کنند که با استراتژی‌های بلندمدت آنها هماهنگ باشد. در نهایت احتمال می‌رود حداقل تا دو هفته آینده نوسانات بالا در بازار طلا ادامه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *