با توجه به نگرانی‌های ویروس کرونا قیمت نفت خام به 70 دلار رسید

چشم‌انداز قیمت نفت خام

  •  پس از ریزش 4.7 درصدی هفته جاری، در روز چهارشنبه نفت خام به طور پیوسته معامله می‌شود.
  • در هفته گذشته ذخایر نفت خام ایالات متحده کمتر از حد انتظار کاهش یافت و باعث کاهش قیمت نفت شد.
  • ممکن است افزایش محدودیت‌ها در چین باعث شود تقاضا چین برای خرید نفت کاهش یابد

در دو روز گذشته قیمت نفت خام 4.7 درصد کاهش پیدا کرد اما در نشست روز چهارشنبه APAC قیمتش ثابت ماند. شیوع سریع ویروس کووید۱۹ اقتصاد چین را کند کرده است، از ۲۰ جولای مقامات  ۳۵۳ مورد شیوع ویروس کرونا را گزارش داده‌اند و ویروس کرونا دلتا که بسیار مسری است در ۳۲ استان چین یافت شده است. چین نسبت به سفرهای غیر ضروری هشدار داده و آزمایشات گسترده‌ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده‌است.

چین بزرگترین کشور واردکننده نفت جهان است و محدودیت‌ها ناشی از ویروس کرونا می‌تواند تقاضای چین برای خرید نفت را کاهش دهد. چین حدود ۲۶ درصد از کل واردات نفت خام جهان را شامل می‌شود، تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ میلیون بشکه ماهیانه به چین وارد شده است.

در همین حال، موسسه نفت آمریکا (API) گزارش داد که در هفته منتهی به 30 جولای میزان ذخایر نفت خام کمتر از حد انتظار بوده و باعث کاهش قیمت نفت خام شده‌است. ذخایر نفت خام به 0.88 میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که 2.90 میلیون بشکه برآورد شده بود. معامله‌گران گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا را تحت نظر گرفته‌اند تا سرنخ‌های بیشتر درباره تغییرات عرضه و تقاضا پیدا کنند.

از لحاظ تکنیکی، وست تگزاس اینترمیدیت WTI) ( پس از آنکه در ۶ جولای به بالاترین سطح دو سال و نیم یعنی به قیمت 76.95 دلار رسید، عقب نشینی کرد. قیمت‌ها از آن زمان به بعد lower highs و  lower lows پی در پی شکل گرفته اند که نشان می‌دهد روند کوتاه مدت ممکن است نزولی باشد. سطح حمایت را می‌توان در حدود 70.00 دلار (سطح پسوند فیبوناچی 78.6% ) و سطح مقاومت را می‌توان در 73.26 دلار (سطح پسوند فیبوناچی %127.2) یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *