نرخ وجوه فدرال

بر اساس گزارش Fedwatch Tool، انتظارات برای افزایش 0.75 درصد در نشست ژوئن، در روز سه‌شنبه به 89 درصد از 3.9 درصد یک هفته قبل افزایش یافت. و انتظارات برای افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در روز چهارشنبه به 11 درصد کاهش یافته است.

 سرمایه گذاران نگران این هستند که افزایش نرخ 0.75 درصدی، که بزرگترین افزایش از سال 1994 خواهد بود، بر ارزش سهام، به ویژه سهام تکنولوژی، تاثیر منفی بگذارد و بهبود اقتصادی پس از کووید-19 را به خطر بی‌اندازد.

در آستانه نشست FOMC سرمایه‌گذاران به فروش سهام ایالات متحده ادامه دادند.

 در بازار اوراق قرضه در روز سه شنبه، بازدهی دو ساله ایالات متحده که به شدت نسبت به انتظارات نرخ بهره حساس است، به 3.439%، بالاترین میزان از نوامبر 2007 رسید. بازدهی 10 ساله ایالات متحده به 3.479% رسید، که قوی‌ترین سطح از آوریل 2011 است. منحنی بازدهی بین  دو ساله و 10 ساله در روز سه‌شنبه به طور خلاصه از 4.2 به 5.4 واحد رسید که معمولاً نشان‌دهنده رکود اقتصادی است. 

داده‌ها نشان داد که در 12 ماه منتهی به ماه می، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بزرگترین افزایش سالانه در تقریباً 40 سال گذشته را داشته است. 

جفری گانلاچ، مدیر اجرایی DoubleLine Capital اواخر روز سه شنبه در توییتر (NYSE:TWTR) گفت: کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده باید نرخ وجوه فدرال رزرو را در روز چهارشنبه به 3 درصد افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *