مروری بر وضعیت بازار 2023/05/09

از آنجایی که شاخص دلار آمریکا کمی کاهش یافته و قیمت نفت خام به طور قابل توجهی افزایش یافته است، شرایط بازار برای شکل‌گیری روند صعودی و افزایش معاملات فلزات گرانبها مناسب است. با این حال، افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده مانع افزایش قیمت فلزات گرانبها می‌شود، البته آخرین بار قیمت طلا با 0.17 درصد افزایش به 2024.8 دلار رسید و از نظر تکنیکال نیز روند صعودی 2.5 ماهه قیمت طلا ادامه خواهد داشت. 

 بازارهای سهام جهانی در نوسان هستند اما عمدتاً صعودی بوده‌اند. با شروع هفته معاملاتی ریسک گریزی در بازار کاهش یافته است و سهام بانکی ایالات متحده برخی از ضررهای اخیر خود را جبران کرده‌اند. 

 پرزیدنت بایدن روز سه شنبه با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران کنگره برای بحث در مورد افزایش یا تعلیق سقف بدهی ایالات متحده، که زمینه را برای از بین بردن بن بست فعلی بین رئیس جمهور و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا فراهم می‌کند، دیدار خواهد کرد. دعوت بایدن پس از آن صورت گرفت که جانت یلن، وزیر خزانه داری، هفته گذشته به قانونگذاران اطلاع داد که اگر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد یا تعلیق نکند، ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن با نکول بدهی مواجه شود.

نقطه عطف داده‌های این هفته بازار، شاخص قیمت مصرف کننده ایالت متحده است که روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود مطابق با ماه مارس 5.0 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد. در مورد شاخص CPI اصلی پیش‌بینی می‌شود در مقابل 5.6 درصد ماه مارس، 5.5 درصد در ماه آوریل افزایش یافته باشد.

 قیمت نفت خام نایمکس به شدت افزایش یافت و حدود 73.00 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. در همین حال، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر حدود 3.48 درصد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *