قیمت یورو در نشست برنامه ریزی نشده بانک مرکزی اروپا افزایش یافت

پس از آن که شورای حاکم ECB اعلام کرد روز چهارشنبه جلسه اضطراری برای بحث در مورد فروش اخیر در بازارهای اوراق قرضه دولتی برگزار می‌کند، قیمت یورو افزایش یافت، و برای مدت کوتاهی توجه معامله‌گران را قبل از نشست پربیننده فدرال رزرو منحرف کرد.

 پس از اعلام این نشست، فاصله بین بازده آلمان و کشورهای مقروض جنوبی، به ویژه ایتالیا، به بالاترین حد خود در بیش از دو سال اخیر رسید، قیمت یورو در برابر دلار آمریکا تا 0.7 درصد افزایش یافت و به 1.048 دلار رسید.

 بازده اوراق قرضه 10 ساله ایتالیا با 0.20 درصد کاهش به 4 درصد رسید و از بالاترین سطح هشت ساله اخیر کاهش یافت. و بیشترین سقوط روزانه خود را از اول مارس تجربه کرد.

 تفاوت بازده 10 ساله ایتالیا و آلمان  0.25 درصد کاهش یافت.

با افزایش قیمت یورو، شاخص دلار با 0.37 درصد کاهش به 104.90 رسید.

دلار آمریکا در چند ماه گذشته به لطف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر از سایر بانک‌های مرکزی بزرگ دیگر در حال افزایش بوده است و در هفته‌های اخیر با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران از ترس تأثیرات اقتصادی افزایش نرخ بهره بر شرایط مالی، به‌دنبال بهشت امن برای سرمایه‌گذاری هستند، قیمت دلار آمریکا جهش یافت.

آنتیه پرافکه، تحلیلگر  FXدر یادداشتی گفت: «جروم پاول، رئیس فدرال رزرو احتمالاً می‌خواهد در کنفرانس مطبوعاتی امشب همه گزینه‌ها را برای خود باز نگه دارد و اخبار کمی را ارائه دهد.»

به نظر میرسد اگر فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد، خرید دلار آمریکا بیشتر از این افزایش نیابد، زیرا قبل از شروع نشست به اندازه کافی انتظارات بالا رفته و بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

 در طول روز، در میان نوسانات، بازارهای اوراق قرضه دولتی بهبود یافت و به 134.53 رسید.

 قیمت پوند در برابر دلار آمریکا پس از سقوط به کمترین میزان در 15 ماه گذشته، محدوده قیمتی 1.1934، به 1.2081 دلار افزایش یافت.

دلار استرالیا که اغلب به عنوان نماینده‌ای برای ریسک پذیری در نظر گرفته می‌شود، نسبت به پایین‌ترین سطح یک ماهه 0.6 درصد افزایش یافته است و الان در محدوده قیمتی 0.6933 دلار قرار دارد.

 قیمت دلار استرالیا در این سه ماهه تاکنون 7.9 درصد کاهش یافته است که بدترین سه ماهه آن از سه ماه اول سال 2020 که همه‌گیری کووید19 آغاز شد، خواهد بود.

 بیت کوین، یکی دیگر از دارایی‌های ریسک پذیر، با 4.7 درصد کاهش قیمت به 21038 دلار رسید. قیمت بیت‌کوین روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح 18 ماهه خود یعنی 20715 دلار کاهش یافت، یکی از دلایل این کاهش مسدود کردن برداشت‌ها توسط وام‌دهنده اصلی رمزارز Celsius Network در اوایل این هفته بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *