قیمت طلا پس از سخنرانی پاول 2023/05/23

پس از سخنرانی پاول در روز جمعه و شروع هفته جدید، قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1976.2 دلار رسید.

پس از انتشار یک سری داده‌های اقتصادی، طلا در بدترین هفته خود از ماه فوریه حدود 1.5 درصد کاهش قیمت داشته است.

در روز جمعه در حالی که اظهارات رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، انتظارت برای افزایش دیگر نرخ بهره را کاهش داد، قیمت طلا

 1 درصد افزایش یافت و برخی از ضررهای اوایل هفته را جبران کرد، اما به دلیل ادامه نگرانی‌ها در مورد ثبات بخش بانکی دوباره قیمت این فلزگرانبها کاهش یافت.

 در حال حاضر قیمت طلا، به اوایل ژوئن بستگی دارد، که طبق گفته یلن احتمال دارد در آن زمان دولت ایالت متحده با نکول مواجه شود، البته داده‌های چند هفته آینده نیز میتواند مسیر قیمت طلا را تغییر دهد.

 پس از گزارش سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به مدیران اجرایی بانک گفت که ممکن است پس از یک سری ورشکستگی بانک‌ها، ادغام‌های بیشتری لازم باشد، سهام وام‌دهندگان منطقه‌ای ایالات متحده سقوط کرد.

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که هنوز مشخص نیست که آیا نرخ بهره آمریکا نیاز به افزایش بیشتر داشته باشد یا خیر، زیرا مقامات بانک مرکزی می‌خواهند در مورد تأثیر افزایش‌های گذشته نرخ بهره بر هزینه‌ها اطمینان حاصل کنند.

پیش بینی فعالان بازار در مورد مسیر نرخ بهره به روند قبلی بازگشته است و در حال حاضر 82 درصد احتمال می‌رود فدرال رزرو در نشست بعدی خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

به نظر می‌رسد در این هفته نیز قیمت طلا نزولی باقی بماند، زیرا خوش‌بینی‌ها برای افزایش سقف بدهی، به همراه موضع انقباضی برخی مقامات فدرال رزرو مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *