قیمت طلا نشان می‌دهد که ارزش بیت‌کوین باید 45000 دلار افزایش یابد 2023/05/29

همانطور که انقلاب دیجیتال به تغییر شکل چشم‌انداز مالی ادامه می‌دهد، بیت‌کوین (BTC) به عنوان یک رقیب قدرتمند برای به چالش کشیدن سلطه قدیمی طلا به‌عنوان ذخیره‌ ارزش و محافظت در برابر تورم ظاهر شده است.

 با توجه به گفته‌های استراتژیست‌های JPMorgan، قیمت طلا نشان می‌دهد که بیت کوین باید به طور قابل توجهی بالاتر از سطح قیمت فعلی خود معامله شود، با این فرض که بسیاری از سرمایه‌گذاران این دو دارایی را جایگزین یکدیگر می‌بینند.

 به گفته تحلیلگران، با توجه به قیمت فعلی شمش که کمی کمتر از 2000 دلار در هر اونس است، ارز دیجیتال پیشرو جهان باید در حدود 45000 دلار معامله شود. در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده قیمتی 27912.50 قرار دارد.

 با این حال، با توجه به اینکه از زمان پیدایش بیت‌کوین تنها 14 سال می‌گذرد، در حالی که طلا برای قرن‌ها نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می‌کند، ممکن است این فرض که هر دو به عنوان ذخیره ارزش عمل می‌کنند، برخی را متقاعد نکند.

 به همین دلیل، اکثر سرمایه‌گذاران نهادی طلا را به عنوان دارایی امن نگه داشته‌اند، در حالی که بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران خرد جذاب‌تر بوده است.

 استراتژیست‌های جی پی مورگان همچنین در مورد عامل دیگری که به طور قابل‌ توجهی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را در آینده افزایش دهد، کاهش عرضه بیت‌کوین می‌دانند.

 کاهش عرضه بیت‌کوین به یک رویداد برنامه‌ریزی شده است که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و انتشار بیت‌کوین‌های جدید را به نصف کاهش می‌دهد و منجر به کاهش عرضه سکه‌های جدید به بازار می‌شود و به طور بالقوه بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد، در این فرایند تعداد توکن‌هایی که استخراج کنندگان برای پردازش تراکنش‌ها و ایمن نگه‌داشتن بلاک چین دریافت می‌کنند نیز به نصف کاهش می‌یابد.

 رویداد بعدی هاوینگ، که انتظار می‌رود در آوریل یا می سال آینده برگزار شود، هزینه استخراج 1 بیت کوین را دو برابر خواهد کرد و به حدود 40000 دلار می‌رساند.

 در همین حال، استراتژیست‌های این بانک با استناد به واکنش‌های مداوم نظارتی علیه دارایی‌های دیجیتال، نسبت به قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستند.

 عواملی که مانع افزایش قیمت ‌بیت‌کوین می‌شوند شامل سرکوب نظارتی ایالات متحده، ناآرامی در بخش بانکی برای اکوسیستم رمزنگاری و انعکاس سقوط FTX در سال گذشته می‌باشد که احتمالاً از هر گونه افزایش قیمت قابل توجه جلوگیری می‌کند.

قیمت بیت‌کوین در 5 روز گذشته حدود 6 درصد افزایش قیمت داشته، در حالی که در ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال نزدیک به 5 درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر، رشد 6 ماهه و سالانه آن همچنان قوی است و بیش از 60 درصد می‌باشد که نشان دهنده بهبود قابل توجه قیمت پس از سقوط در سال 2022 است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *