قیمت طلا در آستانه سخنرانی پاول 2023/05/19

در آستانه به روز رسانی‌های جدید در مورد سقف بدهی آمریکا و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا که امروز منتشر می‌شود، قیمت طلا پس از فروش سه روزه در حالی که شاخص دلار آمریکا در حال افزایش می‌باشد، در محدوده قیمتی 1964 رنج است.

 امید به توافق سقف بدهی ایالات متحده باعث افزایش ریسک پذیری در بازار و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شده است.

روز یکشنبه، بایدن و مک کارتی مذاکرات خود را از سر می‌گیرند.

در حال حاضر انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، بر سر افزایش سقف بدهی به توافق برسند. توافق در افزایش سقف بدهی به این معنی است که ایالات متحده از نکول و در نتیجه از رکود اقتصادی اجتناب خواهد کرد. این امر به طور قابل توجهی به نفع دلار آمریکا است و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالت متحده را به همراه دارد. همین موضوع باعث شده است که قیمت طلا تحت فشار فروش شدید قرار گیرد و به پایین‌ترین سطح شش هفته اخیر برسد. در حال حاضر انتظار می‌رود پس از سخنرانی پاول نیز کاهش قیمت طلا ادامه یابد و این فلز گرانبها به سمت 1950 دلار حرکت کند.

قیمت دلار آمریکا نیز به سخنان پاول بستگی دارد، که در ساعت 18:30 به وقت تهران منتشر می‌شود.

 تاکنون داده‌های خوش‌بینانه مربوط به مطالبات بیکاری در ایالات متحده و موضع انقباضی تعدادی از سیاست گذاران فدرال رزرو منجر به افزایش شاخص دلار و کاهش قیمت طلا شده است. 

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفت که داده‌های موجود، نیاز به افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن را نشان می‌دهد. فیلیپ جفرسون، عضو شورای حکام فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که تورم در سطوح بسیار بالایی باقی مانده است، در حالی که جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، بار دیگر از نرخ‌های بالاتر حمایت کرد.

 با نگاهی به آینده، حتی اگر ریسک‌گریزی افزایش پیدا کند، دلار آمریکا سود می‌برد و بازگشت به بازار را برای خریداران طلا دشوار می‌کند.  با این حال، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و به روز رسانی سقف بدهی ایالات متحده نقش اساسی در قیمت طلا ایفا خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *