علیرغم افت بازدهی، احتمال کاهش قیمت طلا و ایجاد الگوی Double Top وجود دارد.

چشم‌انداز طلا:

  • طلا نتوانست به محدوده قیمتی $1835 برسد، به همین دلیل احتمال ایجاد الگوی Double Top وجود دارد.
  • معامله‌گران منتظر گزارش اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند، تا مزنه بازار کار دستشان بیاید.
  • نرخ بازده واقعی به پایین‌ترین میزان خود رسید، و از احتمال کاهش قیمت طلا جلوگیری کرد.

در حالی که معامله‌گران منتظر گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا هستند، قیمت طلا در جلسه آسیا اقیانوسیه  (APAC)در روز دوشنبه به 1812 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا (DXY) به 92.09 رسید و طلا را تحت فشار قرار داد. از نظر تکنیکال، قیمت طلا ممکن است پس از رسیدن به قیمت 1835 برای بار دوم، الگوی “Double Top” را تشکیل دهد. سطح حمایت را در 1790 (الگوی سر و شانه) و سپس 1،784 با 61.8٪ فیبوناچی می‌توان یافت.  اندیکاتور MACD  نشان می‌دهد وضعیت بازار در حالت رنج است و احتمال حرکت صعودی‌ فعلاً دیده نمی‌شود.

نیل کاشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز یکشنبه گفت که نوع دلتا ویروس کرونا می‌تواند باعث شود که برخی از مردم آمریکا دیگر دنبال شغل نگرددند و این به طور بالقوه به پیشرفت بازار کار آسیب می‌رساند، برای همین گزارش اشتغال غیرکشاورزی در روز جمعه بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. و یک اشتباه ممکن است فدرال رزرو را تحریک کرده و قیمت دلار آمریکا را کاهش و قیمت طلا را افزایش دهد.

انواع جدید ویروس اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند، بسیاری از کشور‌های برای کنترل ویروس کرونا دلتا فاصله‌گذاری اجتماعی را در نظر گرفتند، ممکن است افزایش ویروس کرونا برنامه‌های بانک‌های مرکزی را به تعویق بیاندازد، و باعث افزایش قیمت فلزات گرانبها شود.

نگرانی‌ها مربوط به افزایش ویروس کرونا بر بازده خزانه داری تأثیر گذاشت و بازدهی واقعی را به پایین‌ترین حد خود رساند. نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله با شاخص تورم در روز جمعه به ۱.۱۸ کاهش یافت. همچنین ممکن است سقوط قیمت سهام باعث کاهش قیمت فلزات گرنبها شود، زیرا با کاهش ارزش سهام خرید نیز کمتر می‌شود.

اخبار طلا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *