طلا (4 Aug)

پیش‌بینی قیمت طلا: با افزایش تمرکز بر گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالت متحده، قیمت شاخص طلا نسبت به دلار آمریکا ثابت مانده است.

نکات کلیدی:

  • قیمت طلا با وجود بازار صعودی در محدوده 1800 باقی مانده است.
  • داده‌های اشتغال غیر کشاورزی ایالت متحده در تثبیت موقعیت فدرال رزرو موثر است.

چندی پیش طلا باعث افزایش فعالیت بانک مرکزی شده بود و در ماه‌های آوریل و مه به سرعت قیمتش افزایش یافت، اما سخنرانی‌هایی تلخ فدرال رزرو باعث شده این فلز گرانبها بدون درخشش در محدوده قیمتی 1800 باقی بماند.

بی‌طرفی فدرال رزرو تا به حال برای دلار آمریکا خوب پیش‌بینی نشده است و نرخ بازدهی واقعی در پایین ترین سطح خود قرار دارد. از آنجا که بازار صعودی است انتظار می‌رفت قیمت طلا نیز کمی افزایشی شود.

با نگاهی به آینده، کلاریدا، نایب رئیس فدرال رزرو، امروز بعد از ظهر با تمرکز بر چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده و سیاست پولی صحبت می‌کند. سرمایه‌گذاران در ماه جاری به دنبال راهنمایی‌های بیشتری در مورد چشم انداز فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول هستند و  انتظار دارند کلاریدا پیام پاول را در مورد اقتصاد تأیید کند. والر، عضو فدرال رزرو، اعلام کرد که آماده است برای کاهش نگرانی‌های تورم با بانک مرکزی همکاری کند. معیار اصلی او بازار کار خواهد بود و اگر دو گزارش بعدی مشاغل نشان دهد که ٨٠٠٠٠٠ اشتغال یا حتی بیشتر به کشور اضافه می‌شود، او از اکتبر شروع به کار خواهد کرد. این جمعه بر روی گزارش اشتغال غیر کشاورزی تمرکز بیشتری خواهد شد زیرا بازار کار به عنوان یک معیار اصلی در موارد متعدد ذکر شده است.

نمودار ماهانه XAU/USD

اخبار طلا

با وجود عملکرد مثبت شاخص طلا در ماه جولای، شاخص طلا نسبت به دلار همچنان از بالاترین سطح ۶ ماهه خود (در ماه مه) فاصله دارد، در ماه ژوئن طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را در چهار سال و نیم گذشته داشته است. حرکت در 38.2٪ فیبوناچی (1836) متوقف شده و سه روز معاملاتی آگوست تقریباً یکنواخت بوده است. جای تعجب نیست اگر در طول ماه شاخص طلا نسبت به دلار در محدوده فیبوناچی خود (1،762 – 1،836) باقی بماند، البته اگر فدرال رزرو قیمت دلار را خیلی افزایش دهد، ممکن است کاهش قیمت طلا را به همراه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *