سناریوهای غافلگیرکننده 2023: قیمت طلا به 2250 دلار و بیت‌کوین به 5000 دلار می‌رسد

برای سال آینده چندین سناریو غافلگیرکننده پیش روی بازار است. این سناریو مبنی بر کاهش قیمت بیت‌کوین به 5000 دلار و افزایش قیمت طلا به رکورد جدید 2250 دلار در هر اونس می‌باشد.

 بیت کوین ممکن است در سال آینده با ضررهای قابل توجهی روبرو شود، زیرا بخش تکنولوژی همچنان با ضرر مواجه است و فضای کریپتو شاهد ورشکستگی و ریسک‌های بالایی می‌باشد.

 رسیدن قیمت بیت‌کوبن به 5000 دلار به معنای سقوط 70 درصدی برترین ارز دیجیتال از سطح فعلی حدود 17000 دلار است. به دنبال چندین موج نزولی عظیم ناشی از سقوط پروژه‌ها و شرکت‌های رمزنگاری مختلف، از جمله نابودی FTX که آخرین انفجار بود، امسال بیت‌کوین 63 درصد از ارزش خود را از دست داد. در حالی که بیش از یک سال پیش، قیمت بیت‌کوین رکورد 69000 دلار را شکسته بود.

 در سال 2023 سهام فناوری سقوط می‌کند، بیشتر شرکت‌های رمزنگاری و صرافی‌های رمزارز با کاهش نقدینگی مواجه می‌شوند که منجر به ورشکستگی بیشتر و سقوط اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

 سناریوی بعدی رشد قیمت طلا با سقوط قیمت بیت‌کوین است، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را از نسخه دیجیتالی طلا به فلز واقعی تغییر می‌دهند. ممکن است قیمت طلا در سال آینده به 2250 دلار در هر اونس جهش یابد، زیرا قیمت رمزارزها بیشتر سقوط می‌کنند و شرکت‌های ارز دیجیتال با کاهش نقدینگی و خروج سرمایه‌گذاران مواجه می‌شوند.

 اگر قیمت طلا به 2250 برسد این یک پیشرفت 26 درصدی نسبت به سطوح فعلی خواهد بود. در حال حاضر طلا در محدوده قیمتی 1,772 معامله می‌شود.

 افزایش نوسانات بازار در سال آینده می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود، زیرا طلا به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاری جایگاه خود را در میان افزایش نوسانات بازار حفظ می‌کند. رشد مجدد قیمت طلا در سال 2023 زمانی رخ می‌دهد که بازار سهام نزولی باشد و همبستگی بین قیمت سهام و اوراق بهادار منفی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *