روسیه پرداخت رمزارز را برای کالاها و خدمات ممنوع می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که در آن ممنوعیت پرداخت از طریق ارز دیجیتال ذکر شده است.

 اصلاحیه جدید استفاده از هرگونه توکن امنیتی، توکن‌های کاربردی و NFT (توکن‌های غیرقابل معاوضه) را به عنوان نوعی پرداخت برای کالاها و خدمات در روسیه ممنوع می‌کند.

 پوتین روز جمعه این قانون را امضا کرد و ممنوعیت ملی را تأیید کرد.

 بر اساس قانون: «انتقال یا پذیرش دارایی‌های مالی دیجیتال در ازای کالاهای مبادله شده، کارهای انجام شده، خدمات ارائه شده و همچنین به هر طریق دیگری که امکان پرداخت برای کالاها، کارها و خدمات را فراهم کند، ممنوع است.»

 پیش از این، گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده بود مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها، روسیه اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی را می‌دهد، به‌ویژه در مورد تسویه پرداخت‌های تجاری جهانی.

 اینترفاکس به نقل از ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست مالی وزارت دارایی، گفت: «ایده استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات برای تسویه حساب‌های بین المللی به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است.»

 سوال این است که وقتی که بانک مرکزی و دولت روسیه فعالانه از رمزارز‌ها استفاده میکنند چطور ممنوعیت پرداخت ارز‌های دیجیتال عملی میشود!

 یک بحث مداوم در داخل دولت روسیه در مورد مقررات کریپتو وجود دارد. در ژانویه، بانک مرکزی روسیه ممنوعیت کامل رمزارزها شامل پرداخت و سرمایه‌گذاری را پیشنهاد کرد.

 با این حال، در ماه فوریه، وزارت دارایی روسیه پیش‌نویسی برای مقررات کریپتو ارائه که در آن سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال مجاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *