در صورت عدم افزایش سقف بدهی طلا بهترین عملکرد را خواهد داشت 2023/05/23

اگرچه توجه‌ها  به توقف چرخه انقباضی فدرال رزرو در ماه ژوئن می‌باشد، اما بحث سقف بدهی کاتالیزوری برای افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت است.

در واقع این سیاست پولی فدرال رزرو است که قیمت طلا را در میان‌مدت و بلندمدت تعیین می‌کند، اما تشدید نگرانی در مورد عدم افزایش سقف بدهی نیز می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود، حتی با فرض اینکه در نهایت توافقی صورت بگیرد، با نزدیک شدن به ماه ژوئن، نگرانی‌های مالی منجر به روی آوردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌ها امن از جمله طلا می‌شود.

 جدا از موضوع سقف‌بدهی، قیمت طلا احتمالاً در محدوده رنجی باقی خواهد ماند.

 بازار طلا از زمان ثبت رکورد در آغاز ماه مه بیش از 100 دلار سقوط کرد، زیرا داده‌های کلان ایالات متحده بهتر از حد انتظار بوده است که قیمت دلار را بالاتر برد و انتظارات کاهش نرخ در پایان سال را از بین برد.

 در حال حاضر قیمت طلا با نیم درصد کاهش در محدوده 1960 معامله می‌شود.

تنها نه روز دیگر تا اول ژوئن زمانی که ممکن است ایالت متحده برای اولین بار با نکول بدهی مواجه شود مانده.

البته آخرین نشست جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان برای بحث در مورد افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری، خوشبینانه بوده است.

 جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز یکشنبه به فوریت این وضعیت افزود و اظهار داشت که بعید است در صورت عدم افزایش سقف بدهی، ایالات متحده بتواند صورت حساب‌های خود را تا اواسط ژوئن پرداخت کند.

 یلن روز یکشنبه به شبکه NBC گفت: «خب، همیشه در مورد هزینه‌های مالیاتی عدم اطمینان وجود دارد. بنابراین سخت است که در این مورد کاملاً مطمئن باشیم، اما ارزیابی من این است که شانس رسیدن به 15 ژوئن در حالی که بتوانیم همه قبوض خود را بپردازیم بسیار کم است.»

 این آخرین هفته کاملی است که دموکرات‌ها و جمهوری‌ها فرصت دارند یک توافق را به سرانجام برسانند و زمان کافی برای تصویب آن در سنا و مجلس نمایندگان تا قبل از اول ژوئن دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *