داده‌های CPI نوامبر باعث افزایش قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال شد و قیمت بیت کوین را به بالای 17700 دلار رساند

 روز سه شنبه پس از اینکه آخرین شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) سال 2022 به 7.1 درصد رسید، بازار ارزهای دیجیتال صعودی شد. نتایج CPI ماه نوامبر نشان داد که همچنان تورم در مواجهه با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و‌ سایر بانک‌های مرکزی واکنش نشان می‌دهد.

 البته واقعیت این است که شاید تورم تعدیل شود، اما همچنان بیش از سه برابر بیشتر از هدف بلندمدت ۲ درصدی فدرال رزرو می‌باشد.

 داده‌های اخیر نشان می‌دهد که خریداران بیت کوین (BTC) از اخبار مثبت CPI برای بالا بردن قیمت BTC استفاده کردند و قیمت برترین ارز دیجیتال را به بالاترین قیمت روزانه، 18200 دلار رساندند، سپس قیمت بیت‌کوین به 17760 دلار کاهش یافت و بقیه روز را در آن محدوده قیمتی معامله شد.

 قبل از گزارش CPI، تحلیلگران هشدار دادند که این هفته ممکن است بازار به دلیل چندین رویداد مهم اقتصادی بی‌ثبات باشد. و پس از گزارش CPI که منجر به افزایش قیمت دارایی‌ها شد، تحلیلگران مجدداً هشدار دادند که نشست FOMC احتمالاً واکنش شدیدتری در بازار ایجاد خواهد کرد.

 همچنین، بانک‌های مرکزی انگلستان و اروپا نیز نرخ بهره خود را در این هفته افزایش خواهند داد، که ممکن است منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین شود، زیرا احتمالاً بر قدرت دلار آمریکا تأثیر مستقیم خواهد داشت.

 در صورتی که اقدامات فدرال رزرو با انتظارات سرمایه‌گذاران همخوانی داشته باشد، احتمالاً قیمت بیت‌کوین به 17800 دلار و سپس  18200 دلار افزایش خواهد یافت.

 با این حال، احتیاط لازم است، زیرا احتمال کاهش قیمت رمزارزها نیز وجود دارد.

 پس از گزارش CPI اکثر آلتکوین‌ها نیز روند صعودی داشتند زیرا احساس ریسک‌پذیری به سرمایه‌گذاران برگشت و دوباره وارد بازار شدند.

 قابل توجه‌ترین سودهای روز در بازار کریپتو شامل افزایش 19.16 درصدی قیمت سیا کوین  (SC)، افزایش 12.25 درصدی قیمت MXC (MXC) و افزایش 12.04 درصدی قیمت تن کوین  (TON) بوده است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 867 میلیارد دلار می‌رسد و نرخ تسلط بیت‌کوین 39.3 درصد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *