خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه جولای ثابت ماند

 تورم بالا بر خرده فروشی ایالت متحده تاثیر گذاشته اما نه به اندازه‌ای که نشان دهنده رکود اقتصادی و افزایش بیکاری باشد. 

 قیمت بنزین و خرید خودرو و کامیون‌های جدید در ماه جولای کاهش یافت، اما سایر بخش‌های خرده‌فروشی، به ویژه فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون، عملکرد قوی داشتند.

 خرده فروشی بخش عمده‌ای از هزینه‌های مصرف کننده است و سرنخ‌هایی در مورد قدرت اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد. فروش در سال جاری کاهش یافته، اما به اندازه‌ای نیست که نشان دهد اقتصاد دچار مشکل شده است.

 با صرف نظر از بنزین و خودروها، فروش در ماه جولای 0.7 درصد افزایش یافت. فروش اینترنتی با کمک Amazon Prime Day در اواسط ماه 2.7 درصد افزایش یافته است.

 فروش بنزین در ماه جولای 1.8 درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده ریزش قیمت بنزین از بالاترین رکورد در اواسط ماه ژوئن است. بر اساس گزارش خرده فروشی، از 13 بخش، فروش 9 بخش از جمله فروشگاه‌های مصالح ساختمانی، خرده فروشان غیرفروشگاهی و لوازم الکترونیکی، در ماه گذشته افزایش یافته است.

 پس از گزارش خرده فروشی ایالت متحده، بازدهی خزانه داری افزایش یافت و معاملات آتی سهام پایین ماند، که نشان می‌دهد هزینه‌های اختیاری مصرف کنندگان به قدری زیاد است که فدرال رزرو را در مسیر افزایش شدید نرخ بهره نگه دارد.

 فروش فروشگاه‌های مواد غذایی 0.2 درصد افزایش یافت که احتمالاً منعکس کننده افزایش قیمت مواد غذایی است. داده‌های هفته گذشته نشان داد که هزینه خواربار در سال گذشته 13.1 درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان از سال 1979 می‌باشد. همچنین فروش در رستوران‌ها و بارها، 0.1 درصد افزایش یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *