تورم بانک مرکزی اروپا را نگران کرده است

CPI منطقه یورو رکورد دیگری را به ثبت رساند و فشار بیشتری را بر بانک مرکزی اروپا وارد کرد. در حالی که تورم هدف بانک مرکزی اروپا 2 درصد است، رشد قیمت مصرف کننده در 19 کشوری که واحد پولشان یورو است از 8.6 درصد در ماه قبل به 8.9 درصد در ماه جولای افزایش یافت که بسیار بالاتر از انتظارات برای تورم 8.6 درصدی بود. بار دیگر قیمت انرژی مقصر اصلی افزایش تورم است زیرا روسیه به طور موثر از قیمت گاز به عنوان سلاح استفاده می‌کند.  قیمت مواد غذایی نیز با نرخ بسیار بالایی افزایش یافت. اکنون بازارهای پول پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه سپتامبر 0.35 درصد افزایش دهد، برخی از سرمایه گذاران انتظار افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را دارند و برخی منتظر افزایش 0.5 درصدی هستند.

 گزارش تولید ناخالص داخلی آلمان برای بانک مرکزی اروپا دلگرم کننده نبود. داده‌های منتشر شده توسط اداره فدرال آلمان در روز جمعه نشان داد که رشد اقتصاد آلمان از  3.8 درصد در سه ماهه اول به 1.4 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است.

 اداره آمار آلمان گفت: «شرایط سخت اقتصادی جهانی با همه‌گیری مداوم کرونا، اختلال در زنجیره تأمین، افزایش قیمت‌ها و جنگ در اوکراین به وضوح بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *