توافق برای افزایش سقف بدهی ایالت متحده منجر به کاهش قیمت طلا شد 2023/05/29

توافق بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالت متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در مورد سقف بدهی، منجر به سقوط قیمت طلا شد.

قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت زیرا یک توافق آزمایشی در آخر هفته برای سقف بدهی آمریکا به همراه نگرانی‌ها در مورد نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا بدون بازده شد.

 قیمت هر اونس طلا آخرین بار با 0.1 درصد کاهش به 1944.09 دلار رسید و به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود نزدیک شد.

 علاوه بر توافق بر سر سقف بدهی ایالت متحده، داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف کننده ایالات متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته و تورم شتاب گرفته است.

 انتظارات برای توقف چرخه انقباضی فدرال رزرو به طور قابل توجهی کاهش یافته است و به افزایش قیمت دلار آمریکا برای سومین هفته متوالی کمک کرده و بر قیمت طلا تأثیر منفی گذاشته است.

 در این میان ارزش سهام آسیایی و معاملات آتی سهام ایالات متحده افزایش یافت زیرا توافق در مورد سقف بدهی دولت ایالات متحده به یک بن بست طولانی پایان داد.

 در مورد قیمت سایر فلزات، قیمت هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 23.26 دلار رسید، پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1023.83 دلار و پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 1428.07 دلار رسید.

 احتمالاً حجم معاملات امروز پایین خواهد بود، زیرا ایالات متحده و بسیاری از بازارهای اروپا برای تعطیلات روز یادبود بسته هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *