تصمیم تسلا برای خرید بیت‌کوین میتواند به این شرکت 460 میلیون ضرر وارد کند

به گفته بارکلیز، خرید بیت کوین می‌تواند به درآمدهای سه ماهه دوم آینده تسلا آسیب برساند.

 به گفته برایان جانسون، تحلیلگر، با توجه به کاهش قیمت بیت‌کوین به 19000 دلار در پایان سه ماهه دوم، تسلا ممکن است در نهایت با کاهشی حدود 460 میلیون دلار مواجه شود.

 CNBC به نقل از جانسون می‌گوید: «با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین به 19 هزار دلار رسید (بسیار کمتر از محدوده خرید تسلا، احتمالاً  32 تا 33 هزار دلار) ما انتظار داریم که ارزش سهام‌ تسلا 460 میلیون دلار یا 0.40 دلار به ازای هر سهم، کاهش یابد.

تسلا قرار است این چهارشنبه درآمد خود را گزارش کند.

 در ابتدای سال 2021، یک پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان داد که تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.  در آن زمان بیت کوین حدود 30000 دلار ارزش داشت.

 از آن زمان، بیت کوین شاهد فراز و نشیب‌های عظیمی بوده است و به بالاترین حد تاریخ خود یعنی 69000 دلار در نوامبر 2021 رسید و سه ماهه دوم سال 2022 را نزدیک به 19000 دلار به پایان رساند که حدود 70 درصد از بالاترین رکورد خود کمتر بود. در حال حاضر بیت کوین در محدوده قیمتی 21765 دلار معامله می‌شد.

 برای تسلا، این به معنای از دست دادن حدود 11270 دلار به ازای هر سکه است.

 بیت‌کوین امسال با خروج سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز متضرر شد و همه ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد.  با این حال، برخی از تحلیلگران نسبت به آینده بیت کوین کمی خوشبین‌تر شده‌اند، زیرا برترین ارز دیجیتال جهان در اوایل روز دوشنبه مرز 22000 دلار را شکست داد.

 نتیجه داده‌های تورم ضربه دیگری به رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم وارد کرد، زیرا فدرال رزرو مجبور است سیاست انقباضی پیش بگیرد. با این حال، پس از گزارش CPI قیمت بیت کوین بیش از 10 درصد افزایش یافت و اتریوم نیز افزایشی بود.

 سهام تسلا از سال گذشته تقریباً 40 درصد کاهش یافته است. جانسون اضافه کرد که انتظار دارد درآمد تسلا در روز چهارشنبه بالاتر از انتظارات باشد.

 جانسون افزود: «با توجه به نظر اجماع، انتظار می‌رود تسلا برای سه ماه دوم سال با یک شکست متوسط در سود هر سهم ​​( (EPS مواجه شود، اما با توجه به اظهارات ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، که گفت: «در‌حال حاضر برلین و آستین کوره‌های عظیم پول هستند.» بیشتر تمرکز بر روی جریان نقدی آزاد FCF)) شرکت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *