تسهیل کمی (QE هنوز تمام نشده است و قیمت طلا را به … 2023/04/27

به 3000 دلار و قیمت بیت کوین را به 100000 دلار در دهه آینده خواهد رساند

افزایش مداوم تورم بانک‌های مرکزی در سراسر جهان را مجبور کرده است تا با افزایش شدید نرخ‌های بهره و کاهش حجم نقدینگی در بازار، سیاست‌های پولی انقباضی پیش بگیرند.

 تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که انقباض کمی بانک مرکزی عرضه پول جهانی را به شدت کاهش داده است و برخی از اقتصاددانان هشدار می دهند که این امر منجر به رکود اقتصادی و تورم می‌شود. عرضه پول جهانی در 12 ماه گذشته تا ماه فوریه 6.6 درصد کاهش یافته است. بر اساس برخی گزارش‌ها، این شدیدترین چرخه انقباضی در بیش از 50 سال گذشته است.

 با وجود سیاست انقباضی شدید، تورم هنوز از بین نرفته است، که به نفع طلا، بیت کوین و سایر پوشش‌های تورمی خواهد بود.

در دهه آینده قیمت طلا می‌تواند حتی به 3000 دلار در هر اونس و بیت‌کوین به 100000 دلار برسد زیرا بانک‌های مرکزی مجبور خواهند شد افزایش مخارج دولت را پوشش دهند.

حجم عظیم بار بدهی ایالات متحده و سایر کشورها باعث بازگشت سریع و دائمی تورم خواهد شد. با افزایش تورم پولی، قیمت دارایی‌ها بالاتر می‌رود و پوشش‌های تورمی مانند طلا و بیت کوین می‌توانند بیشترین سود را داشته باشند.

 تحلیلگران با استناد به آخرین داده‌های دفتر بودجه کنگره (CBO)، گفتند که افزایش هزینه‌ها، پیری جمعیت و رشد کندتر درآمد مالیاتی همچنان به کسری بودجه رو به رشد می‌افزاید. تحلیلگران خاطرنشان کردند که بر اساس برآوردهای CBO، انتظار می رود بدهی دولت تا سال 2033 تقریباً دو برابر شود و به 46.4 تریلیون دلار برسد، در حالی که در سال مالی 2022، 24.3 تریلیون دلار بود.

  از فدرال رزرو خواسته می‌شود تا بخش قابل توجهی از این بدهی را تأمین مالی کند.

 چین، مجموعاً صاحب یک سوم بدهی دولت ایالات متحده است.

 با نگاهی به ترازنامه فدرال رزرو، ممکن است تا سال 2033 تورم ایالت متحده 50 درصد یا حتی 75 درصد افزایش یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *