برگ برنده سرمایه‌گذاران طلا است 2023/05/18

آینده نامشخص است و هر صحبتی در مورد آینده فقط در حد حدس و گمان می‌باشد. در حال حاضر ارز ذخیره جهانی دلار آمریکا است، اما تا حدودی جایگاه خود را از دست داده و مانند قبل دارای اعتبار نیست.

 کشورهای سراسر جهان نه از سلاح‌سازی دلار (استفاده ایالت متحده از دلار برای تحریم‌ها) و نه از این واقعیت که دولت آمریکا، دلار را بدون محدودیت چاپ می‌کند، خوشحال نیستند.

 کشورهای بریکس فعالانه در حال توسعه ارزی با پشتوانه دارایی برای رقابت با دلار هستند.

 آنها در حال حاضر معاملات تجاری خود را با روبل یا یوان به جای دلار آمریکا تسویه می‌کنند.

 بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از جمله فدرال رزرو، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

هم اکنون برخی از مردم انتظار راه اندازی سیستم مالی کوانتومی را دارند (یک بازنگری اساسی در بانکداری، پول و امور مالی با استفاده از محاسبات کوانتومی)

 برخی دیگر انتظار دارند یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین جایگزین دلار آمریکا شود.

 نکته در اینجا این نیست که در دهه‌های آینده چه سیستم پولی حاکم خواهد بود، حدس و گمان یا بهتر است بگوییم ایده‌های زیادی وجود دارد، بنابراین نمی‌توان گفت که کدام یک ممکن است موفق شود، مهم این است که تحت هر شرایطی طلا، جایگاه خود را حفظ می‌کند.

 به طور فزاینده‌ای به نظر می‌رسد که تغییرات عمده در راه است، در این شرایط بهترین راه برای سرمایه‌گذاران و آماده شدن برای تغییرات پیش رو ایجاد تنوع در پرتوفو است، بهتر است فقط روی یک دارایی سرمایه‌گذاری نکنید. افراد باهوش به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع می‌بخشند و بخشی از پرتوفوی خود را به طلا اختصاص می‌دهند.

 البته هر لحظه ممکن است برخی از تحولات غیرمنتظره مسیر تاریخ پولی را تغییر دهد، و حتی موفق‌ترین سرمایه‌گذاران را نیز با شکست مواجه کند. 

 سرمایه‌گذاران مجبور نیستند به حدس و گمان اتکا کنند. نگهداری دارایی‌های مشهود با ارزش و جذابیت جهانی راه بهتری برای آمادگی در برابر تغییرات آتی است. صرف نظر از اینکه مردم از چه ارزی استفاده می‌کنند، کالاها، املاک و فلزات گرانبها بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری هستند که تحت هر شرایطی ارزش خود را حفظ می‌کنند، این امر یک پیش‌بینی و احتمال نیست، بلکه موضوع ثابت شده است.

 فرقی نمی‌کند یورو، روبل یا پوند داشته باشید، به هر حال قیمت دارایی‌های مشهود مانند طلا در بلند مدت افزایش می‌یابد، و این امر در طول تاریخ صادق بوده است.

 فلزات گرانبها مزایای بیشتری نسبت به سایر دارایی‌های مشهود دارند، زیرا ذخیره فیزیکی آن‌ها آسان است و قابل حمل می‌باشند.

 این ویژگی‌ها باعث می‌شود که ذخیره طلا و نقره برگ‌برنده‌ای برای بلاتکلیفی اقتصادی و مالی پیش رو باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *