با تداوم ریسک‌های اقتصادی، قیمت طلا بالاتر می‌رود 2023/05/15

به دلیل بحران سقف بدهی آمریکا و نگرانی از کندی رشد اقتصادی که برخی از معامله‌گران را به سمت فلز امن سوق داده است، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت.

 قیمت هر اونس طلا آخرین بار با 0.2 درصد افزایش به 2015 دلار رسید. 

غافلگیری‌های اخیر در داده‌های اقتصادی ایالات متحده، شانس رکود اقتصادی را در 12 ماه آینده افزایش داده است، این امر به نفع قیمت طلا به عنوان دارایی امن است.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد عدم توافق سیاستمداران بر سر افزایش سقف بدهی دولت فدرال  باعث رکود اقتصادی شود.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که انتظار دارد روز سه‌شنبه با رهبران کنگره برای گفتگو در مورد طرحی برای افزایش سقف بدهی کشور و جلوگیری از نکول فاجعه‌بار دیدار کند.

 قیمت شمش طلا در مواقع بلاتکلیفی اقتصادی یا مالی افزایش می‌یابد، درحالی که نرخ بهره بالاتر جذابیت طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. با این تفاسیر چشم‌انداز قیمت طلا صعودی است، زیرا چرخه انقباضی فدرال رزرو رو به پایان است، و بلاتکلیفی اقتصادی و مالی بازار را فرا گرفته است.

به نظر می‌رسد تا تصمیم بعدی فدرال رزرو قیمت طلا در سطوح فعلی نزدیک به رکورد بالاترین قیمت باقی بماند.

 در کنار درخشش طلا، شاخص دلار به بالاترین حد پنج هفته اخیر رسید و قیمت طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، گرانتر کرد.

گرچه چشم‌انداز کلی برای قیمت طلا همچنان مثبت است اما از طرفی این احتمال وجود دارد این فلزگرانبها در اطراف سطح مقاومت 2031 دلار به روند صعودی خود پایان دهد و به سمت 2003 دلار سقوط کند.  در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.4 درصد افزایش به 24.01 دلار در هر اونس، پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1056.19 دلار و پالادیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 1518.06 دلار رسید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *