با افزایش قدرت دلار آمریکا پس از گزارش NFP قیمت طلا به زیر 2010 دلار سقوط کرد 2023/05/05

روز جمعه طلا به کاهش قیمت خود از بالاترین سطح ادامه داد و مسیر نزولی خود را به دنبال انتشار گزارش بهتر از انتظار NFP ایالات متحده افزایش داد.

 افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت دلار آمریکا را بالا می‌برد و منجر به افت ارزش فلزات گرانبها می‌شود.

 فروش طلا در روز جمعه به شدت افزایش یافت و در واکنش به داده‌های شغلی ماهانه  ایالات متحده فروش سرعت گرفت و XAU/USD را به پایین‌ترین سطح سه روزه، زیر 2010 دلار رساند.

 پس از اینکه تیتر NFP نشان داد که اقتصاد ایالات متحده 253 هزار شغل جدید در آوریل ایجاد کرده است، دلار آمریکا (USD) تقویت شد و همانطور که می‌دانید دلار آمریکا بر قیمت طلای تأثیر بسزایی دارد.

 در همین حال، گزارش فراتر از انتظار بازار کار امیدها برای توقف قریب‌الوقوع چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن را کاهش داده است. این امر به نوبه خود منجر به جهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد، که به رشد بیشتر دلار آمریکا کمک می‌کند و تمایل سرمایه‌گذاران به فلزات بدون بازده را کمرنگ می‌کند. جدای از این، افزایش ریسک‌پذیری در سطح جهانی همانطور که منجر به بهبود در بازارهای سهام شده است، سرعت‌بخش کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد. به هر حال با این که امروز قیمت طلا به پایین‌ترین سطح سه روز اخیر رسید، اما به نظر می‌رسد در نهایت هفته را در سود ببندد.  اکنون باید ببینیم آیا طلا می‌تواند خریدارانی را در سطوح پایین‌تر جذب کند یا اینکه روند صعودی بیش از شش ماهه این فلز گرانبها به زودی پایان می‌یابد. از این رو، عاقلانه است برای هر کاهش اصلاحی قابل توجهی آماده باشیم و انتظار فروش قوی این فلزگرانبها را در کوتاه مدت داشته باشیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *