علل افزایش قیمت بیتکوین در روزهای اخیر

بازار رمزارزها این روزها با هجوم گسترده سرمایه گذاران مواجه شده است و در ادامه مهمترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار میدهیم .
سرمایه گذاران بیت کوین با امید به سبد صندوق قابل معامله (ETF)‌ و نگرانی‌های تورمی در امریکا ، ارزش بیت کوین را به بالاترین سطح قیمت ۶ ماه رسانده اند

با پیش‌بینی صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) در ایالت متحده، قیمت بیت کوین روز دوشنبه به بالاترین سطح در شش ماه گذشته خود رسید، همچنین سرمایه‌گذاران امیدوارند این امر حجم معاملات را افزایش دهد.

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعتراضی نکند، از زمانی که مدیر صندوق برنامه‌های خود را ارائه داده است، صندوق ETF بیت کوین می‌تواند معاملات خود را از سه شنبه آغاز کند.

سایر مدیران صندوق می‌توانند صندوق‌های قابل معامله بیت کوین را در روزها و هفته‌های آینده لیست کنند، این امر می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری گسترده‌تری در دارایی‌های دیجیتال شود.

آخرین قیمت بزرگترین رمزارز جهان، بیت کوین در برابر دلار به 62،288 رسید که نزدیک به بالاترین قیمت ۶ ماه گذشته یعنی 62.944 دلار است و از بالاترین رکورد خود در ماه آوریل 64,895 دلار زیاد دور نیست.

اتریوم ، یکی دیگر از توکن‌های محبوب مورد استفاده در بلاک چین اتریوم، حدود 3866 دلار معامله شده است و قیمتش از اواسط سپتامبر همزمان با بیت کوین در حال افزایش است.

کریس وستون، سرپرست تحقیقات پپراستون در ملبورن ، استرالیا می‌گوید: «اخبار مربوط به پیش‌بینی ETF برای کسانی که بازار را به دقت دنبال و بررسی می‌کنند اتفاق جدیدی نیست، بلکه فقط گامی به سمت جلو در همان روند قبلی است.»

«صندوق قابل معامله قبلاً ما را هیجان زده کرده، و این روند ممکن است نیاز به کار بیشتری در زمینه مقررات داشته باشد.»

از جمله مدیرانی که راه اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین در ایالات متحده اغاز کرده‌اند می‌توان به پروشرز، VanEck Trust، اینوسکو، والکری و دارایی گلکسی دیجیتال اشاره کرد.

نزدک روز جمعه درخواست والکری برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین را تأیید کرد. طبق گزارشات سی‌ان‌بی‌سی در روز یکشنبه، گری اسکیل، بزرگترین مدیر ارزهای دیجیتال جهان، در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل محصول اصلی خود، تراست بیت‌کوین گری اسکیل (GBTC) به صندوق قابل معامله بیت کوین است.

پس از ماه‌ها کشمکش بین اداره کل اوراق بهادار و عرضه کنندگان احتمالی صندوق قابل معامله بیت کوین، به نظر می‌رسد نهاد نظارتی اماده است تا‌ تعداد انگشت شماری از پرونده‌ها را باز کرده و دسترسی سرمایه‌گذاران خرده فروشی و نهادی را به رمز‌ارز‌ها گسترده‌تر کند.

بر اساس قوانین عرضه‌کنندگان ETF، اداره کل اوراق بهادار و داد و ستد (SEC) مجبور نیست به صراحت صندوق‌های قابل معامله را تأیید کند، در صورت عدم اعتراض نهاد نظارتی ایالات متحده، ETF می‌تواند پس از پایان یک دوره ۷۵ روزه راه اندازی شود.

سرمایه گذاران رمز‌ارز‌ها انتظار دارند که اولین صندوق قابل معامله بیت کوین ایالات متحده باعث برداشت پول از سایر سرمایه گذاریهای سرمایه‌گذاران شود.

همچنین افزایش نگرانی‌های تورمی در جهان اشتها برای خرید بیت کوین را بالا برده است، زیرا در مقابل ارز‌هایی که در سال‌های اخیر توسط مقامات پولی برای تحریک اقتصاد به مقدار زیادی چاپ شده است، بیت‌کوین عرضه محدودی دارد.

به گفته ماکوتو ساکومرا، محقق در موسسه تحقیقاتی NLI
خیلی از سرمایه گذاران فکر می‌کنندکه تورم موقتی نیست و ممکن است بیت‌کوین انتخاب خوبی برای مقابله با تورم باشد بنابراین سرمایه گذاران بزرگ در کمین خرید بیت کوین و یا سایر رمزارزها هستند و نقطه ضعف این کار این است که سرمایه گذاران به اسانی هم میتوانند کلیه خریدهای بیت کوین را نقد کرده و موجب کاهش ارزش بیت کوین شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *