افزایش نوسانات قیمت طلا و بیت کوین در آستانه نشست فدرال رزرو 2023/03/22

 طلا

 امروز شاهد نوسانات بیشتر در قیمت طلا خواهیم بود. عملکرد قیمت طلا در دو روز گذشته ضعیف بوده است، اما قیمت این فلزگرانبها در حال حاضر نزدیک با بالاترین سطح خود قرار دارد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا پس از نشست FOMC را دارند.

 همه چیز به سیاست پولی فدرال رزرو بستگی دارد. اگر موضع فدرال رزرو انقباضی باشد انتظار می‌رود شاخص دلار افزایش یابد، که احتمالاً فروش گسترده طلا را به همراه خواهد داشت. اما پس از واکنش اولیه، ممکن است قیمت طلا افزایش یابد زیرا معامله‌گران نمی خواهند سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو را بپذیرند.

 اما در صورت ادامه کاهش شاخص دلار، پس از نشست فدرال رزرو ممکن است قیمت طلا افزایش یابد. به طور کلی، احتمال روند صعودی قیمت طلا بیشتر از روند نزولی است.

 بیت‌کوین

به دلیل مشکلات بانکی ایالات متحده و اروپا، ارز دیجیتال برتر جهان، بیت‌کوین در این ماه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رمزارز جایگاه خود را به عنوان یک دارایی امن بازپس گرفته است.

معامله‌گران و سرمایه گذاران نسبت به اعتبار بانک‌ها تردید دارند و به سمت دارایی‌های کمیاب روی آورده‌اند. از نظر تکنیکال، بیت‌کوین هنوز از سطح مقاومت 30 هزار دلار عبور نکرده است، اما اگر این محدوده قیمتی را بشکند، احتمالاً وارد یک روند صعودی واقعی خواهد شد، رسیدن قیمت بیت کوین به 30000 هزار دلار یعنی ارزش این ارز دیجیتال در عرض چند ماه دو برابر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *