افزایش نرخ بهره حالا حالاها متوقف نخواهد شد

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مقابل تمام دنیا قول داد که با تورم مبارزه کند، و به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالت متحده روز چهارشنبه برای سومین بار نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد، این افزایش با توجه موضع انقباضی فدرال رزرو در مورد وضعیت تورم و افزایش 0.1 درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آگوست بسیار مورد انتظار بود. در حال حاضر نرخ بهره ایالت متحده بین 3 تا 3.25 درصد قرار دارد که بالاترین میزان در 14 سال گذشته است.

ارزش سهام ایالت متحده در روز چهارشنبه کاهش یافت و شاخص دلار به بالاترین سطح خود در 20 سال اخیر رسید. عزم جروم پاول برای پایین آوردن تورم به 2 درصد و هدف قرار دادن بازار کار و مسکن احتمالاً به این معنی است که بیکاری افزایش می‌یابد و قیمت مسکن کاهش خواهد یافت، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قیمت دارایی‌ها شود.

 رئیس فدرال رزرو گفت: «احتمال دارد افزایش نرخ بهره منجر به رکود اقتصادی شود» و افزود که کمیته بازار آزاد فدرال انتظار دارد افزایش نرخ بهره با سرعتی سریعتر و به سطحی بالاتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت افزایش یابد و تا ماه دسامبر به محدوده 4.25٪ تا 4.50 درصد برسد. جیمی دیمون از جی پی مورگان نیز با این موضوع موافق است و از قانونگذاران می‌خواهد که برای بدترین سناریو خود را آماده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *