افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان (BoE) تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشت 2023/05/12

با ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مبارزه با تورم بالا در این کشور، بازار طلا همچنان با ثبات بالای 2000 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

 همانطور که انتظار می‌رفت، BoE نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد و به 4.50 درصد رساند. با این حال، بانک مرکزی انگلستان تورم بالای 10 درصد را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

 بانک مرکزی اعتراف کرد که نرخ تورم کندتر از حد انتظار اولیه کاهش خواهد یافت.

انتظار می‌رود به دلیل کاهش قیمت انرژی، شاخص قیمت مصرف‌کننده از ماه آوریل به شدت کاهش یابد، با این حال، تورم در بخش مواد غذایی احتمالاً کندتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت کاهش می‌یابد.

 بانک مرکزی خاطرنشان کرد که در صورت پایداری تورم در سطوح بالا، تشدید سیاست پولی انقباضی ضروری است.

 ماه گذشته، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) انگلستان تنها اندکی کاهش یافت و از 10.4 درصد در فوریه به 10.1 درصد در ماه مارس رسید، در حالی که پیش‌بینی می‌شد به 9.8 درصد کاهش یابد. تورم در هفت ماه متوالی بالای 10 درصد بوده است.

 بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که انتظار دارد در دو تا سه سال آینده تورم به 1 درصد کاهش یابد که بطور عمده زیر هدف 2 درصدی است.

 آخرین تصمیم بانک مرکزی تأثیر زیادی بر بازارهای مالی نداشت زیرا بازارها همچنان انتظار دارند که نرخ بهره بریتانیا در سال جاری حدود 5.00 درصد افزایش یابد.

 قیمت طلا در حال حاضر در محدوده قیمتی 2010 دلار رنج است. در عین حال، قیمت طلا در برابر پوند انگلیس هیچ افزایش چشمگیری نداشته و آخرین بار با 0.2 درصد کاهش به 1606.22 دلار در هر اونس رسیده است.

 با نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی، بانک مرکزی انگلستان در مقایسه با اوایل سال، اندکی نسبت به رشد اقتصادی سال 2023 خوشبین‌تر است زیرا فعالیت‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *