اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه مه 339,000 افزایش یافت 2023/06/05

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز جمعه گزارش داد که اشتغال غیرکشاورزی در ماه می 339,000 افزایش یافته است. این رقم با اختلاف زیادی فراتر از انتظار بازار 190000 بود. گزارش 253000 آوریل نیز به 294000 بازبینی شد.

 نرخ بیکاری از 3.4 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار بدون تغییر در 62.6 درصد باقی ماند. در نهایت، تورم دستمزد سالانه، که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از 4.4 درصد به 4.3 درصد کاهش یافت.

 BLS در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «تعداد افرادی که به دلایل اقتصادی به صورت پاره وقت مشغول به کار شده‌اند، در ماه مه تغییر کمی داشته و نزدیک به 3.7 میلیون نفر بوده است. این افراد که ترجیح می‌دادند کار تمام وقت داشته باشند، به دلیل کاهش ساعت کاری یا ناتوانی در یافتن شغل تمام وقت، به صورت پاره وقت کار می‌کردند.»

 واکنش بازار

بلافاصله پس از انتشار گزارش، شاخص دلار آمریکا ضررهای روزانه خود را جبران کرد و به بالای 103.50 افزایش یافت. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز صعودی شد و به 3.65 درصد بازگشت.

 با با وجود گزارش قوی‌تر از سطح انتظار اشتغال، بازارها همچنان به احتمال 70 درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره خود را در ماه ژوئن بدون تغییر نگه دارد.

 اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده

 گزارش اشتغال غیرکشاورزی که توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می‌شود، تعداد مشاغل جدید ایجاد شده در طول ماه گذشته را در تمام شغل‌های‌ غیر کشاورزی نشان می‌دهد. تغییرات ماهانه اشتغال می‌تواند بسیار بی‌ثبات باشد و ارتباط تنگاتنگی با تصمیمات سیاسی و اقتصادی اتخاذ شده توسط فدرال رزرو دارد. گزارش NFP همچنین توسط معاملگران مورد بررسی دقیقی قرار می‌گیرد زیرا این گزارش در بازار فارکس نیز نوسان ایجاد می‌کند. به طور کلی، رقم بالاتر از حد انتظار به نفع دلار آمریکا است، در حالی که رقم پایین‌تر از حد انتظار به ضرر دلار آمریکا می‌باشد، البته مقایسه گزارش فعلی با ماه‌های گذشته و نرخ بیکاری نیز بسیار مهم هستند، در نهایت واکنش بازار بستگی به برداشت کلی بازار به این گزارش دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *