ارزش طلا و گاز طبیعی رو به افزایش است در حالی که قیمت نفت کاهش می‌یابد

قیمت طلا صعودی است ‌و تلاش می‌کند از خط روند نزولی چهار ماهه، محدوده 1770 دلار در هر اونس عبور کند، زیرا رشد منفی تولید داخلی ایالات متحده (GDP) و داده‌های هفته گذشته، اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق داد، منجر به کاهش قیمت دلار آمریکا شد و بازارها را بر آن داشت تا انتظارات  خود را از فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره کاهش دهند.

 داده‌های هفته گذشته نشان داد که رشد اقتصاد ایالات متحده در ۶ ماه گذشته کاهش یافته که نشانه رکود اقتصادی است، و این انتظارات را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو نیاز به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره دارد.

 به دلیل افزایش ارزش دلار ایالت متحده و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، قیمت طلا چهار ماه متوالی کاهش یافت و از بالاترین سطح قیمت در ماه مارس بیش از 15 درصد ارزش خود را از دست داد.

ممکن است در کوتاه مدت قیمت طلا به پایین‌ترین سطح ماه می، 1786 دلار برسد، اگر از این محدوده قیمتی عبور کند نقطه قابل توجه بعدی پایین‌ترین سطح اواسط ژوئن، 1807 دلار است که احتمالاً به عنوان سطح مقاومت عمل میکند.

 در محدوده‌های قیمتی 1752 تا 1745 دلار حمایت جرئی دیده می‌شود.

معاملات آتی گاز طبیعی از پایین‌ترین سطح روز دوشنبه بهبود یافت

 به دلیل کاهش جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 در اواخر جولای، فروش آتی گاز طبیعی از بالاترین سطح قیمت سه شنبه گذشته، 9.41 دلار، به بالاترین حد اواخر ماه مه و ژوئن، 9.43 دلار تا 9.53 دلار نزدیک شد. و با کاهش به محدوده قیمتی 7.76 دلار و سپس رسیدن به میانگین متحرک ساده 55 روزه (SMA)، 7.59 دلار، روز سه‌شنبه را به پایان رساند.

 ممکن است یک مرحله صعودی دیگر در راه باشد، احتمالاً قیمت گاز طبیعی در این هفته به اهداف صعودی 8.35 دلار و 8.50 دلار دست میابد.

کاهش قیمت نفت خام برنت

 قیمت نفت خام برنت سقوط کرد زیرا داده‌های ضعیف تولید در ژاپن، اروپا و ایالات متحده چشم انداز تاریک اقتصاد جهانی را برجسته کرد.

 PMI تولید ISM در ماه جولای کاهش تولید و سفارش‌های جدید در بازارهای ژاپن و اروپا را نشان داد و هزینه‌های ساخت و ساز بدتر از حد انتظار بود.

معامله گران منتظر نشست اوپک پلاس در روز چهارشنبه هستند که انتظار می‌رود به سیاست خود مبنی بر افزایش اندک عرضه پایبند باشد و عرضه جهانی را محدود نگه دارد.

 قیمت نفت برنت از زمان بالاترین سطح قیمت، 106.36 دلار در جمعه گذشته، تا کنون حدود 7 درصد کاهش یافته و به 98.20 دلار رسید و سپس به محدوده قیمتی 100 دلار بازگشت.

 اگر قیمت نفت به زیر 98.20 دلار، پایین ترین قیمت روز دوشنبه و سپس SMA 200 روزه در 97.24 دلار تا 97.17 دلار سقوط کند به سمت محدوده قیمتی 92.75 دلاری حرکت خواهد کرد.

 در 100.94 دلار و همچنین 101.54 دلار مقاومت جزئی مشاهده میشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *