اخبار مهم روز

سه شنبه 2022/09/06

 قیمت طلا در برابر دلار آمریکا رنج است، در حالی که نسبت به یورو در حال افزایش می‌باشد. بحران انرژی اروپا پس از بسته نگه داشتن خط لوله کلیدی روسیه عمیق‌تر شده است.

 در حال حاضر طلا در محدوده قیمتی 1714 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

 قیمت طلا در مقابل یورو افزایش یافت و به 1734 یورو در هر اونس رسید، زیرا روز دوشنبه قیمت یورو در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سال 2002 کاهش یافت.

 پیت فیلیپ کریستینسن، استراتژیست ارشد بانک Danske در کپنهاگ، گفت: «توقف عرضه گاز روسیه ضربه دیگری به چشم‌انداز اقتصادی اروپا وارد کرد که باعث شد قیمت یورو در کوتاه‌مدت کاهش یابد.»

کاهش جریان گاز از روسیه، سال گذشته قیمت‌ها را در اروپا نزدیک به 400 درصد افزایش داده و هزینه‌های برق را بالا برده است.

 در سال جاری قیمت یورو در برابر دلار آمریکا بیش از 12 درصد کاهش یافته است و در ماه گذشته برای اولین بار از سال 2002 به برابری با دلار رسید.

 قیمت طلا در برابر دلار آمریکا نسبت به سال گذشته 5.5 درصد کاهش یافته است.

 در حالی که روز دوشنبه بازارها منتظر اعلام رهبر جدید حزب محافظه کار انگلستان بودند، قیمت پوند در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد در 37 سال گذشته سقوط کرد.

 لیز تراس پس از پیروزی در رقابت رهبری حزب محافظه کار، نخست وزیر جدید بریتانیا شد. لیز تراس با کسب 57 درصد آرای، امروز به عنوان نخست وزیر به دیدار ملکه می‌رود.

 در سال جاری قیمت پوند در برابر دلار آمریکا 15 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین حد در دهه‌های اخیر رسیده است.

 ایپک اوزکاردسکایا، تحلیلگر ارشد در بانک سوئیس کویت، گفت: «انتظار می‌رود پوند به مسیر خود به سمت برابری با دلار آمریکا ادامه دهد، زیرا روند قیمت دلار به شدت صعودی است، به طوری که در ماه جولای 10.1 درصد افزایش یافت و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.»

 تورم اروپا در ماه آگوست به رکورد 9.1 درصد رسید، وزرای انرژی اتحادیه اروپا روز جمعه برای بحث در مورد اقدامات فوری در سراسر منطقه‌ برای پاسخ به افزایش قیمت گاز و برق دیدار خواهند کرد. این اقدامات شامل تعیین سقف قیمت گاز وارداتی و سقف قیمت گاز مورد استفاده برای تولید برق است.

 کشورهای اروپایی به رهبری آلمان در آخر هفته اقداماتی را برای مقابله با بحران هزینه زندگی و افزایش قیمت انرژی در نظر گرفتند. آلمان روز یکشنبه از یک بسته کمک اضطراری 65 میلیارد یورویی رونمایی کرد، در حالی که فنلاند اعلام کرد با یک برنامه 10 میلیارد یورویی بازار برق را تثبیت خواهد کرد. سوئد روز شنبه اعلام کرد که 23 میلیارد یورو هزینه اضطراری برای پشتیبانی از تاسیسات خود در نظر گرفته است.

 سهام اروپا روز دوشنبه سقوط کرد، اما سهام بریتانیا پس از اعلام رهبر حزب محافظه کار، مقداری بهبود یافت.

 قیمت نفت بیش از 3 دلار در هر بشکه افزایش یافت، زیرا اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در روز دوشنبه موافقت کردند تا تولید نفت را روزانه 100 هزار بشکه‌ کاهش دهند.

 روز دوشنبه نفت خام برنت با 3.84 درصد افزایش به 96.59 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 3.59 درصد افزایش به 89.99 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *