احتمال افزایش قیمت طلا در سال 2023 وجود دارد

نمودار قیمت تمام اصول شناخته شده و مورد انتظار بازار را منعکس می‌کند، به همین دلیل است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید از تحلیل تکنیکال در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کنند.

 به خاطر داشته باشید که تجزیه و تحلیل نمودار و معاملات را می‌توان به سه بازه زمانی تقسیم کرد: کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.  معامله‌گران کوتاه‌مدت اغلب از نمودارهای ساعتی یا حتی دقیقه‌ای استفاده می‌کنند. معامله‌گران میان‌مدت معاملات کمتری نسبت به معاملگران کوتاه‌مدت انجام می‌دهند، اما ممکن است چند روز یا چند هفته در بازار بمانند، معمولاً معاملگران میان مدت تمایل به استفاده از نمودار میله‌ای روزانه را برای تحلیل بازار دارند.

 معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران بلندمدت‌ معاملاتشان ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد و معمولاً از نمودارهای هفتگی و ماهانه استفاده می‌کنند. با این حال، عاقلانه است که معامله‌گران تمام بازه‌های زمانی، نمودارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را بررسی کنند. 

 نمودار 60 روزه معاملات طلا نشان می‌دهد که قیمت این فلز گرانبها از نوامبر روند صعودی داشته است.

 با تحلیل نمودار طلا در می‌یابیم که در سال 2023 نیز قیمت‌ طلا در محدوده 1800 تا 1950 دلار روند صعودی خواهد داشت.

 همچنین نمودار ماهانه معاملات طلا نشان می‌دهد که قیمت طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود. از سال 2015، قیمت‌ طلا در نمودار ماهانه عمدتاً صعودی بوده است. در سال 2020 طلا رکورد بالاترین سطح قیمت را شکست و به 2074.88 دلار رسید. در حال حاضر به نظر می‌رسد قیمت طلا در ماه‌های آینده افزایشی باشد و در چند سال آینده رکورد جدید بالاترین سطح قیمت را بزند.

 در مجموع، نمودارهای هفتگی و ماهانه وضعیت صعودی بلندمدتی را برای قیمت فلز زرد رنگ نشان می‌دهد. و احتمالاً طی پنج سال آینده شاهد کوردهای جدیدی باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *