آخرین خبر: نرخ تورم اصلی PCE ایالات متحده به 4.7% در مقابل 4.6% مورد انتظار افزایش یافت 2023/05/26

تورم در ماه آوریل به صورت ماهانه و سالانه افزایش یافت.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه گزارش داد که تورم در ایالات متحده که با شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) محاسبه می‌شود، از 4.2 درصد در ماه مارس به 4.4 درصد به صورت سالانه در آوریل افزایش یافت. این رقم بالاتر از انتظار بازار و نرخ 4.6 درصدی ثبت شده در ماه مارس بود.

 بر اساس ماهانه، تورم اصلی و تورم سرفصل هر دو 0.4٪ افزایش یافتند. سرفصل PCE ماهانه در مارس 0.1 درصد و PCE اصلی 0.3 درصد افزایش یافته بود.

 جزئیات بیشتر این گزارش نشان داد که درآمد شخصی 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است در حالی که هزینه‌های شخصی 0.8 درصد افزایش یافته است.

قیمت مواد غذایی که 6.9 درصد به صورت سالانه افزایش یافت، با کاهش هزینه‌های انرژی جبران شد. هزینه خدمات اصلی بدون احتساب مسکن 0.42 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت کالاها به صورت سالانه 2.1 درصد افزایش یافت.

این گزارش، فدرال رزرو را به یک افزایش دیگر نرخ بهره در نشست 13 تا 14 ژوئن به منظور مهار قیمت‌ها تشویق می‌کند.

با وجود افزایش شدید نرخ‌ بهره توسط فدرال رزرو در سال گذشته، نرخ تورم سالانه همچنان بیش از دو برابر بالاتر از نرخ هدف دو درصدی فدرال رزرو است.

پس از گزارش PCE احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو به 56 درصد افزایش یافت، زیرا تورم و هزینه‌های مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته شتاب گرفت و فشارهای ثابت قیمت و تقاضا را برجسته کرد که سیاست‌گذاران فدرال رزرو را به سمت افزایش بیشتر نرخ بهره متمایل می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *