قیمت دلار آمریکا روز دوشنبه 2022/04/04

پس از گزارش اشتغال قوی در هفته گذشته رنج است، در حالی که با افزایش صحبت‌ها در مورد تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، قیمت یورو با افت مواجه شد.

در ساعت 3:55 صبح به وقت شرقی، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی را نشان میدهد، با اندکی کاهش در محدوده قیمتی 98.612 معامله شد.

روز جمعه، گزارش اشتغال ایالات متحده برای ماه مارس، اقتصاد قوی و بازار کار فشرده را نشان داد، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی افزایش یافته و 750,000 شغل اضافه شده است.

علاوه بر این، نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان در دو سال اخیر یعنی 3.6 درصد کاهش یافت و فضا را برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه می فراهم کرد.

گفته می‌شود، گزارش اشتغال طبق انتظارات بود و به احتمال بسیار قوی  فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را 50 واحد افزایش میدهد. همچین بازده خزانه داری 2 ساله نزدیک به 2.5 درصد افزایش یافته است.

قیمت دلار آمریکا در برابر ین ژاپن 0.2% افزایش یافت و به 122.72 رسید، پس از شکست سنگین ارز ژاپن در ماه مارس به دلیل انتظار افزایش نرخ‌های بهره ایالات متحده در حالی که نرخ‌های ژاپن در پایین‌ترین حد خود باقی مانده‌اند، ین مجدداً سقوط کرد.

پس از اینکه اوکراین نیروهای روسیه را به جنایات جنگی در شهر بوچا متهم کرد، قیمت یورو در برابر دلار آمریکا با 0.1٪ کاهش به 1.1044 رسید.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، گفت که اتحادیه اروپا باید در مورد پایان دادن به واردات گاز روسیه صحبت کند، موضوعی که اروپا تاکنون علی رغم فشارهای آمریکا از آن اجتناب کرده است.

چنین اقدامی پیامدهای اقتصادی شدیدی بر منطقه یورو خواهد داشت و منجر به ریزش قیمت یورو میشود، زیرا روسیه حدود 40 درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند.

قیمت پوند انگلستان در برابر دلار آمریکا  0.2%افزایش یافت و به 1.3133 رسید، قبل از نشست بانک مرکزی استرالیا در روز سه شنبه قیمت  AUD/USD با 0.2% افزایش به 0.7513 رسید. قیمت USD/CNY در 6.3634 ثابت بود، زیرا بازارهای چین برای تعطیلات عمومی بسته بودند.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *