تفسیر هفتگی بازار 2022/07/06

عصر افزایش قیمت کالاها

  • چه چیزی باعث افزایش قیمت‌ها شده است

قیمت کالاها به دلیل همزمانی بالا رفتن تقاضا و کاهش عرضه، افزایش یافته است. که یکی از عوامل اصلی آن جنگ در اوکراین است که قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارد.

  • وضعیت بازار

داده‌های تورم ایالات متحده و منطقه یورو در هفته گذشته نشان داد که تورم همچنان پایدار است. بازده سهام و اوراق قرضه کاهش یافت، زیرا بازارها ریسک بیشتری را برای کاهش قیمت‌ها به جان خریده‌اند.

  • هفته پیش رو

ما فکر می‌کنیم در داده‌های شغلی این هفته شاهد مشارکت نیروی کار و رشد دستمزد خواهیم بود، فدرال رزرو نیز میزان افزایش نرخ بعدی خود را در اواخر این ماه ارزیابی می‌کند.

ما در دوره‌ای قرار داریم که ساختار قیمت کالاها در سطوح بالاتری قرار گرفته‌ است. افزایش تقاضا در میان عرضه پایین منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شد، غرب تلاش کرده است پس از سال‌ها، وابستگی خود را به انرژی روسیه از بین ببرد. در حال حاضر ما شاهد قیمت‌های بالاتر در بحبوحه عرضه کم انرژی و افزایش تقاضا برای فلزاتی هستیم که برای رسیدن به کاهش انتشار کربن به صفر تا سال 2050 حیاتی هستند.

بررسی اجمالی

 01.

 تورم

بانک‌های مرکزی با کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم روبرو هستند.  افزایش بیش از حد نرخ‌های بهره باعث ایجاد رکود اقتصادی می‌شود، در حالی که به اندازه کافی تورم را کاهش نمی‌دهد، حتی ممکن است تورم از کنترل خارج شود. فدرال رزرو اعلام کرده که آماده است تا رشد اقتصادی را کاهش دهد.

02.

مشکلات ژئوپلیتیکی

درگیری روسیه و اوکراین فشارهای تورمی را تشدید کرده است. تلاش برای مهار تورم برای رشد اقتصاد و مشاغل پرهزینه خواهد بود. ایالت متحده شاهد بدتر شدن چشم انداز کلان به دلیل موضع انقباضی‌ فدرال رزرو، شوک قیمت کالاها و کاهش رشد اقتصاد چین است.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *