تحلیل روزانه علت افزایش قیمت یورو (EUR) 2022/02/15

تحلیل روزانه علت افزایش قیمت یورو (EUR) 2022/02/15

 

پس از پایان برخی مانورهای ارتش روسیه در نزدیکی اوکراین قیمت یورو افزایش یافت

پس از گزارش‌هایی مبنی بر بازگشت برخی از نیروهای روسیه در مناطق نزدیک اوکراین به پایگاه‌های خود، یورو روز سه‌شنبه افزایش یافت و تقریباً تمام ضررهای روز دوشنبه را جبران کرد.

قیمت یور‌‌و در برابر دلار آمریکا، با 0.4 درصد افزایش به 1.1346 دلار رسید و هنوز با بالاترین قیمت روز دوشنبه 1.1369 فاصله قابل توجهی دارد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برخی از نیروها در مناطق نظامی روسیه در مجاورت اوکراین پس از اتمام رزمایش به پایگاه‌های خود باز می‌گردند، اقدامی که می‌تواند اصطکاک بین مسکو و غرب را کاهش دهد.

استوارت کول، اقتصاددان کلان در ‏Equiti Capital گفت: «در حالی که هر خبری در مورد کاهش تنش‌ها مورد استقبال قرار میگیرد، من فکر می‌کنم بازارها به دنبال نشانه‌های قوی‌تری برای پایان بحران هستند.»

«به این ترتیب به نظر من برای این که جلوی تهاجم گرفته شود نیاز به حذف تعداد کافی نیرو یا سخت افزار نظامی از مرز است.»

تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در روزهای اخیر مانع از رشد یورو شده بود، حتی زمانی که بانک مرکزی اروپا به همتایان خود پیوست و در نشستی در این ماه، در سیاست پولی خود تغییر ایجاد کرد، قیمت یورو افزایش نیافت.

پس از اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از شهروندان خواست پرچم‌های کشور را از ساختمان‌ها به اهتزاز درآورند و سرود ملی را به صورت هماهنگ در 16 فوریه بخوانند، قیمت یورو روز دوشنبه به پایین ترین حد خود در دو هفته اخیر رسید، تاریخی که برخی رسانه‌های غربی آن را به عنوان تاریخ احتمالی آغاز تهاجم روسیه  ذکر کرده‌اند.

در حال حاضر، سرمایه گذاران با آسودگی خاطر از این خبر استقبال کرده و به معامله ارزهایی که بیشترین تأثیر را از این درگیری خواهند دید، از جمله پوند، یورو و روبل روسیه پرداختند، در همین حال قیمت ین و فرانک سوئیس کاهش یافت.

به دور از مسائل ژئوپلیتیکی، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده همچنان در مورد چگونگی آغاز افزایش نرخ بهره آتی در نشست ماه مارس خود به جدال ادامه می‌دهند.

شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.3 درصد کاهش یافت.

در میان ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین 3.4 درصد افزایش یافت و در حدود 44000 دلار معامله شد.

    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال روزانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *