پیش‌نمایش NFP: آیا گزارش مشاغل تصمیم فدرال رزرو در ماه آینده را تغییر می‌دهد؟ 2022/04/01

پیش‌نمایش NFP: آیا گزارش مشاغل تصمیم فدرال رزرو در ماه آینده را تغییر می‌دهد؟ 2022/04/01

این آخرین گزارش NFP قبل از جلسه بعدی فدرال رزرو در اوایل ماه مه خواهد بود و در حال حاضر معامله گران نمیدانند که در این نشست نرخ بهره ۲۵ واحد افزایش میابد یا ۵۰ واحد.

همانطور که انتظار می‌رفت، FOMC در نشست ماه مارس خود، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، در اویل ماه مارس پیشبینی میشد که تا پایان سال نرخ بهره 5 افزایش 25 واحدی داشته باشد، اما در حال حاضر معامله‌گران منتظر 9 افزایش در نرخ بهره تا پایان سال هستند.

در حالی که بسیاری از عوامل ایجاد سیاست انقباضی از خارج ایالات متحده سرچشمه می‌گیرند، قطعاً وضعیت بازار کار کشور نقش مهمی در سیاست پولی ایفا می‌کند. در این راستا، معامله‌گران و اقتصاددانان انتظار دارند که نزدیک به نیم میلیون شغل جدید در ماه مارس ایجاد شده باشد و میانگین درآمد ساعتی 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

بر این اساس، گزارش اشتغال میتواند مسیر افزایش نرخ بهره را تغییر دهد و تاثیرات بالقوه‌ای بر بازار فارکس بگذارد.

بیایید به شاخص‌های اصلی و حیاتی گزارش اشتغال ‌بپردازیم!

 پیش‌بینی گزارش اشتغال غیر کشاورزی (NFP)

گزارش ADP Employment، 455 هزار شغل جدید را نشان می‌دهد که از نظر تکنیکال کاهشی جزئی نسبت به 486 هزار اشتغال در ماه قبل داشته است.

طبق میانگین متحرک 4 هفته‌ای، مطالبات بیکاری از 230.5 هزار در ماه گذشته به 208.5 هزار نفر کاهش یافت.

پیشبینی میشود که سرفصل اشتغال در محدوده 375-475K افزایش یابد و میانگین ​​درآمد ساعتی نسبت ماه گذشته تقریباً بدون تغییر باقی بماند.

باید یادآوری کنم که وضعیت بازار کار ایالات متحده همچنان پرنوسان و بی‌ثبات‌تر از حد معمول است، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا در بازار اختلال ایجاد کرده است، همچنین به دلیل بلاتکلیفی بازار، نمیتوان اعتماد زیادی به پیشبینی‌ها کرد.

 پیش‌بینی واکنش بازار به گزارش NFP

شاخص دلار آمریکا عمدتاً در ماه مارس جایگاه خود را حفظ کرد و پس از یک صعود چشم‌گیر در ماه فوریه، محدوده قیمتی مشخصی را بین 97.75 و 99.25 ایجاد کرد. پس از یک ماه رنج بودن قیمت دلار، هیچ جهت‌گیری خاصی برای ارز ذخیره جهان در گزارش مشاغل به چشم نمیخورد، اگرچه همچنان قیمت دلار در یک روند صعودی بلندمدت باقی می‌ماند، که همین امر اشتیاق معامله‌گران برای خرید را افزایش میدهد.

EUR/USD پرمعامله‌ترین جفت ارز جهان از اواسط قرن 21 است و مطمئناً گزارش اشتغال غیر کشاورزی معامله این جفت ارز را افزایش میدهد، اگر نرخ اشتغال قوی باشد، فرصتی برای فروش یورو در برابر دلار خواهد بود. این جفت ارز در روند نزولی بلندمدت باقی می‌ماند، بنابراین گزارش قوی اشتغال می‌تواند به فروشندگان جانی تازه ببخشد.

از طرفی دیگر، گزارش ضعیف اشتغال می‌تواند فرصتی برای فروش USD/JPY باشد.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *