نگرانی بازار فارکس برای وضعیت اوکراین کم شده 2022/03/30

نگرانی بازار فارکس برای وضعیت اوکراین کم شده 2022/03/30

در حالی که بازارها دیدگاه مثبتی نسبت به مذاکرات صلح در اوکراین داشتند، دلار سقوط کرد و یورو افزایش یافت، همچنین ین ژاپن از پایین‌ترین سطح قیمت هفت ساله خود بهبود یافت، انگار مقامات از ضعف اخیر ین ناراحت بودند.

قیمت سهام در جلسه آسیایی افزایش یافت، همچنین احساس ریسک‌پذیری در وال استریت رو به افزایش بود، زیرا بازارها امیدوار بودند که درگیری اوکراین پایان یابد اما با باز شدن سهام اروپایی، سهام وال‌استریت قرمز شد.

روسیه روز سه شنبه وعده داد که حملات خود به کی‌ف را کاهش دهد، اما ایالات متحده گفت که جدیتی در روسیه برای صلح ندیده است.

در روز چهارشنبه روند قیمت دلار نزولی بود.

در معاملات اولیه اروپا شاخص دلار 0.4 درصد کاهش یافت و به 98.019، پایین ترین حد در 12 روز گذشته رسید.

قیمت یورو در برابر دلار افزایش یافت و این جفت ارز با 0.4 درصد افزایش به 1.11275 رسید.

فروش گسترده یورو به دلیل ترس از پیامدهای اقتصادی جنگ در اوکراین و نگرانی از خطر گسترش درگیری به غرب بود، به همین ترتیب با امید به صلح قیمت یورو نیز افزایش یافت.

قیمت دلار استرالیا و نیوزلند که بسیار حساس به ریسک هستند نیز افزایش یافتند و روز چهارشنبه دلار استرالیا با 0.1 درصد افزایش به 0.75125 دلار رسید.

استراتژیست‌های فارکس ING در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشتند: «به نظر می‌رسد بازارها قبل از اینکه مذاکرات صلح به نتیجه‌ای برسد، موضع خوش‌بینانه اتخاذ کرده‌اند.»

«هر لحظه ممکن است توجه بازار فارکس از وضعیت روسیه و اوکراین برداشته شود و بر تغییر گسترده نرخ و تفاوت رشد اقتصادی در نقاط مختلف تمرکز کند، که منجر به افزایش قیمت دلار میشود.»

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا که در نشست 16 مارس خود، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، نسبت به بانک مرکزی اروپا سختگیرانانه‌تر عمل کند و قیمت دلار را در برابر یورو بالاتر ببرد.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز سه‌شنبه گفت که او طرفدار افزایش یک چهارم درصدی نرخ بهره است، اما اگر به زودی تورم کاهش نیابد، برای افزایش نیم درصدی اماده میباشد.

منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده، که به طور گسترده به عنوان شاخص سلامت اقتصاد مورد توجه قرار می‌گیرد، در روز سه شنبه برای مدت کوتاهی «وارونه» شد و این علامت هشداری برای رکود اوراق قرضه بود.

در اروپا، سرمایه گذاران به دنبال داده‌های تورم هستند. داده‌های CPI اسپانیا برای ماه مارس نشان داد که قیمت‌ها با بالاترین سرعت از می 1985 افزایش یافته است.

پس از دیدار بین هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BOJ) و نخست وزیر فومیو کیشیدا، گمانه زنی‌ها در مورد ناراحتی مقامات از کاهش قیمت ین بیشتر شد، سپس قیمت ین از پایین‌ترین سطح هفت ساله اخیر خود بهبود یافت.

لی هاردمن ، تحلیلگر MUFG در یادداشتی برای مشتریان

نوشت: « بعید است اظهارات مقامات ژاپنی یک شبه روند نزولی ین را معکوس کند، حداقل آن‌ها باید به کاهش سرعت فروش ین که در چند هفته گذشته مشهود بوده است کمک کنند.»

شکاف زیاد بین سیاست انقباضی فدرال رزرو و سیاست انبساطی بانک ژاپن باعث افت قیمت ین شده است، روز چهارشنبه بانک ژاپن به عنوان بخشی از تلاش خود برای دفاع از هدف بازدهی 0.25 درصدی 10 ساله، خرید اوراق قرضه را افزایش داد.

روز چهارشنبه قیمت دلار در برابر ین ژاپن 1 درصد کاهش یافت و به 121.725 رسید، در حالی که بالاترین قیمت اخیر این جفت ارز 125.105 در روز دوشنبه بود.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *