مذاکرات صلح باعث افزایش قیمت یورو می‌شود 2022/03/16

مذاکرات صلح باعث افزایش قیمت یورو می‌شود 2022/03/16

مذاکرات صلح باعث افزایش قیمت یورو می‌شود و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تحت الشعاع قرار می‌دهد

 

پس از اینکه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت مذاکرات صلح با اوکراین آسان نیست، اما امیدی برای سازش وجود دارد، چهارشنبه قیمت یورو برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

در یک روز شلوغ برای بازارها، یورو و یوان چین عملکرد قوی‌تری نسبت به شاخص دلار که پیش از اعلام سیاست فدرال رزرو کاهش یافته، داشته‌اند، بازارها انتظار دارند بانک مرکزی برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

 

پس از اینکه لاوروف گفت ممکن است در برخی موارد با اوکراین توافق کنند و وضعیت بی طرف برای کی‌یف تحت بررسی “جدی” قرار دارد، قیمت یورو 0.4 درصد افزایش یافت و به 1.10005 دلار رسید.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مذاکرات واقع‌بینانه‌تر شده‌اند، اما به زمان بیشتری نیاز است.

نیل جونز، رئیس بخش فروش فارکس در بانک میزوهو، گفت: «قیمت یورو و سایر ارزهای اروپایی پس از مذاکرات افزایش یافت.»

او افزود: «ریسک‌پذیری در بازارهای سهام آسیا که تاثیر کمتری بر مسائل ژئوپلیتیکی اروپا دارند، در حال افزایش است.»

 

قیمت پوند با 0.4 درصد افزایش به 1.3091 دلار رسید، در روز سه‌شنبه، پوند در پایین‌ترین سطح قیمت 16  ماه گذشته، یعنی 1.3000 دلار قرار داشت. بازارهای پول انتظار دارند بانک انگلستان در روز پنجشنبه نرخ بهره را یک چهارم دیگر افزایش دهد.

 

دلار استرالیا  با 0.8% افزایش به 0.72495 دلار رسید.

 

در همین حال، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی از جمله یورو نشان میدهد، 0.33 درصد کاهش یافت و به 98.604 رسید.

 

دلار در برابر ین در محدوده قیمتی 118.315 رنج است. روز سه شنبه قیمت USD/JPY برای اولین بار از ژانویه 2017 به 118.450 ین رسید.

 

بازار‌ها منتظر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند، در حالی که انتظار می رود بانک ژاپن در بررسی روز جمعه موضع انبساطی خود را حفظ کند.

 

پس از اینکه خبرگزاری شینهوا چین به نقل از لیو هه، معاون نخست وزیر چین گفت که این کشور گام‌های سیاستی مطلوب برای بازارهای سرمایه خود را در پیش خواهد گرفت، قیمت دلار آمریکا در بازار فراساحلی 0.3 درصد کاهش یافت و به 6.3712 یوان رسید.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *