مذاکرات اوکراین منجر به افزایش قیمت یورو شده است 2022/03/1

مذاکرات اوکراین منجر به افزایش قیمت یورو شده است 2022/03/1

 

قیمت یورو روز پنجشنبه افزایش یافت و سرمایه‌گذاران با دقت تحولات مذاکرات بین روسیه و اوکراین را دنبال میکنند. تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو نتوانست بر بازار تأثیر بگذارد، زیرا افزایش نرخ طبق انتظارات پیش رفت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، موضع خود را مبنی بر اینکه مرزهای بین المللی اوکراین باید به رسمیت شناخته شود، تغییر نداده است.

روز چهارشنبه یورو به بالاترین سطح قیمت یک هفته اخیر یعنی 1.1067 دلار رسید و امروز 0.2 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران کومرتس بانک می‌گویند: «آنچه برای بازار ارز مهم میباشد این است که آیا قیمت انرژی کاهش می‌یابد یا خیر، زیرا افزایش قیمت انرژی به وضوح تورم‌زا است و به دلایل زیادی با نرخ ارز مرتبط میباشد.»

آنها افزودند: « صلح موقتی فقط میتواند در زمینه قیمت نفت کمی کمک کند.»

روز چهارشنبه قیمت دلار در برابر روبل به پایین‌ترین سطح قیمت از ماه فوریه یعنی 88.5 دلار رسید، و امروز با 16 درصد افزایش به محدوده قیمتی 105.18 دلار رسیده است.

به گفته تحلیلگران ING، در این بازار نابسامان معامله روبل بسیار کاهش یافته است.

فدرال رزرو روز چهارشنبه تشدید سیاست‌های پولی خود را با یک چهارم درصد افزایش نرخ آغاز کرد، طبق پیش‌بینی‌ها، سیاست گذاران برای مبارزه با تورم آماده هستند.

تحلیلگران یونی‌کردیت می‌گویند: «بازار واکنش چندانی  به موضع انقباضی FOMC نشان نداد. زیرا سرمایه‌گذاران از قبل زمان و میزان افزایش نرخ بهره را پیشبینی کرده بودند، همچنین سیاست پولی فدرال رزرو از قبل انقباضی بود، به همین ترتیب انتظار چندانی برای افزایش قیمت دلار نمی‌رفت.»

شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح قیمت یک هفته‌ای یعنی 98.151 دلار، 0.2 درصد کاهش یافت و به 98.325 دلار رسید.

قیمت ین ژاپن 0.1 درصد کاهش یافت و به 118.63 دلار رسید. در روز چهارشنبه، پس از آنکه بانک ژاپن (BoJ) سیاست‌های پولی انقباضی را رد کرد، ین ژاپن از پایین‌ترین سطح قیمت خود از فوریه 2016، به 119.12 دلار افزایش یافت.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، گفت که بعید است تورم ژاپن به هدف 2 درصدی برسد، او همچنین اضافه کرد که در جلسه سیاست‌گذاری خود که روز جمعه برگزار می‌شود، حتی با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی، قصد دارد سیاست پولی را انبساطی نگه دارد.

پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس نرخ‌های بهره را همانطور که انتظار می‌رفت افزایش داد، قیمت پوند در برابر یورو و دلار کاهش یافت.

طبق پیشبینی بازارها، نرخ بهره انگلستان تا پایان سال کمتر از 120 واحد افزایش میابد.

پس از کاهش شیوع اومیکرون، بازار کار استرالیا بهبود یافت و نرخ اشتغال در ماه فوریه افزایش یافت، به همین ترتیب قیمت دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 0.7333 دلار رسید.

    • دسته بندی: توضیح و تفسیر اخبار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *